جزییات راه اندازی سامانه جامع دهیاری ها تشریح شد

جزییات راه اندازی سامانه جامع دهیاری ها تشریح شد

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فنآوری اطلاعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از راه انداری مرحله نخست سامانه جامع دهیاری های کشور از سوی این سازمان خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه تمامی سامانه های موجود در این حوزه ساماندهی و به این سامانه متصل خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، عباس کرکه آبادی با اعلام مطلب فوق اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۳۷ هزار دهیاری در مناطق روستایی کشور تاسیس شده که در حال ارایه خدمات مختلفی هستند و با توجه به پراکندگی آنها و ضرورت ارتباط دایمی بین آنها و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و استانداری ها، ضرورت داشت که این ارتباط بصورت جامع و یکپارچه در سراسر کشور در بستر فناوری اطلاعات صورت پذیرد.

وی با اشاره به ابلاغیه اخیر رییس محترم سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به معاونتهای هماهنگی امور عمرانی استانداری ها در خصوص انجام هماهنگی های لازم با دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: معاونتهای هماهنگی امور عمرانی استانداری ها باید برای راه‌اندازی این سامانه و سازماندهی سامانه‌های موجود در چارچوب استاندارد‌های ابلاغی،‌هماهنگی های لازم را به عمل آورند تا زمینه اتصال همه دهیاری ها به سامانه مذکور فراهم شود.

کرکه آبادی در ادامه در خصوص این سامانه توضیح داد: سامانه جامع دهیاری های کشور با هدف ساماندهی و مکانیزه نمودن امور صدور پروانه های ساختمانی دهیاری ها، ثبت اطلاعات فنی پروژه های عمرانی دهیاری ها، ارزیابی عملکرد دهیاران و کارکنان دهیاری، ثبت جلسات و مصوبات شوراهای اسلامی روستا، انجام امور مالی و بودجه دهیاری ها، ثبت عوارض محلی دهیاریها راه اندازی می شود.

وی افزود: مزیت دیگر راه اندازی این سامانه، ارزیابی و تحلیل اطلاعات درج شده در آن می باشد که تاثیر زیادی در تامین نیازهای اطلاعاتی مدیران و کارشناسان حوزه مدیریت روستایی به منظور فراهم نمودن زمینه تصمیم گیری و سیاست گذاری های مطلوب این حوزه دارد.

کرکه آبادی همچنین گفت: در راستای مصوبه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در خصوص ایجاد پنجره واحد زمین در نظر است سامانه جامع دهیاری ها به سامانه پنجره واحد زمین اتصال یابد.

وی در ادامه برخی اهداف عمده راه اندازی این سامانه را الکترونیکی نمودن امور دهیاریهای کشور در راستای اهداف توسعه خدمات الکترونیک، امکان تعامل مستمر با استانداریها و دهیاریها، احصاء نقاط قوت و ضعف عملکرد دهیاریها در راستای بهبود مدیریت،‌ گردش روان تر آمار و اطلاعات مدیریتی، دسترسی مدیران ارشد و میانی به اطلاعات مناسب و تامین نیازهای اطلاعاتی مدیران و برنامه ریزان حوزه مدیریت روستایی در کلیه سطوح، عنوان نمود.

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فنآوری اطلاعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ابراز امیدواری نمود که با تحقق تمامی مراحل راه اندازی سامانه جامع دهیاریها، شاهد دستاوردهای مطلوبی در زمینه گردش سریع اطلاعات صحیح، کمک به مدیران میانی و ارشد برای تصمیم گیری های کلان و استراتژیک سازمانی و کارایی و اثربخشی برنامه ها و فعالیت ها و اطمینان از روند مستمر بهبود عملکرد، خواهیم بود.

کرکه آبادی افزود: اجرایی شدن کامل سامانه جامع دهیار یها همچنین تاثیر زیادی در شناخت مشکلات، فرصتها و چشم انداز آینده و سمت و سوی برنامه های حوزه مدیریت روستایی و دهیاری ها و تخصیص مناسب منابع و امکانات و میزان مشارکت کلیه واحدها در اجرای برنامه مصوب خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات