بافت تاریخی به عنوان ثروت شیرازی ها نیازمند احیا است

بافت تاریخی به عنوان ثروت شیرازی ها نیازمند احیا است


شهردار شیراز در آئین بهره‌برداری از پروژه مرمت گذرهای بافت تاریخی و بازارچه فیل و سرای مشیر گفت: مجموعه مدیریت شهری با همراهی مردم موفق شد، سرای تاریخی مشیر را باز پیرایش کند تا فرصتی برای توسعه شهر شیراز و گردشگری تاریخی فراهم شود.
حیدر اسکندرپور با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری نگاهی نو به بافت تاریخی دارد، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم بافت تاریخی ثروت مردم شیراز است و ازهمین‌رو نیازمند احیای آن هستیم. در این راستا به‌جای اقداماتی که موجب تخریب شیراز می‌شود، به دنبال تعالی شیراز هستیم تا شیراز را به‌عنوان «روح ایران» احیا کنیم.
شهردار شیراز ضمن اشاره به اینکه تا دو سال گذشته، به بافت تاریخی به‌عنوان یک معضل نگاه می‌شد، افزود: امروز بافت تاریخی به‌عنوان ثروت مردم شیراز مطرح است و به‌ مردم شیراز اطمینان می‌دهم که بافت تاریخی شیراز به یکی از گران‌ترین نقاط شهر شیراز برای سرمایه‌گذاری تبدیل خواهد شد.
مهندس اسکندرپور در ادامه به احیای پنج محور گردشگری در بافت تاریخی شیراز طی سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: عملیات احیای بافت در سال ۹۸ با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت و عملیات احیا و تعالی بافت در دیگر محورهای باقی‌مانده به‌ویژه در بازار وکیل و بازارهای جانبی نیز انجام خواهد شد.
براساس این گزارش پروژه مرمت گذرهای بافت تاریخی- فرهنگی شامل نصیرنظام،  علاالدوله، کوچه مسجد مولا و توتونچیان، بازارچه فیل و سرای مشیر با طی آیینی با حضور شهردار شیراز، اعضای شورای شهر، کسبه بازار و اهالی بافت تاریخی - فرهنگی به بهره برداری رسید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات