حضور محیط‌بانان اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان در شهرستان گمیشان

حضور محیط‌بانان اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان در شهرستان گمیشان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان، محمدرضا کنعانی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان در چهارمین روز از فروردین ۱۳۹۸ ضمن حضور در شهرستان گمیشان و شرکت در ستاد مدیریت بحران این شهرستان گفت: محیط‌بانان به همراه حدود ۱۰۰ نفر از جوامع محلی نسبت به بازگشایی ۲۵ نقطه از کانال معروف به خزر باهدف هدایت آب از بخش جنوبی تالاب گمیشان به بخش شمالی و دریا جهت جلوگیری از سرریز شدن احتمالی آب تالاب اقدام نمودند .

وی همچنین از آماده‌باش کامل نیروهای اجرایی محیط زیست در استان گلستان و شهرستان‌های سیل‌زده خبر داد و افزود: مسئولین و محیط‌بانان ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها در تمام نقاط استان گلستان ضمن آماده‌باش کامل، با کلیه امکانات لجستیکی در حال خدمت رسانی به سیل‌زدگان استان می‌باشند .

یادآور می‌شود، تالاب بین‌المللی گمیشان با ۲۰ هزار هکتار مساحت، تالاب ساحلی دریایی بوده که بخش عمده‌ای از آب آن از دریا و بخش محدودی از خشکی تامین می‌شود. پنج کانال از جنوب به شمال آب را از خشکی به تالاب هدایت می‌کنند و کانال معروف به خزر تنها کانالی است که از وسط این تالاب عبور کرده و به دریا می‌رسد و تالاب گمیشان را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم نموده و به منظور دسترسی قایق‌های موتوری صیادان، یگان حفاظت شیلات، دریابانی و محیط زیست مورد استفاده قرار می‌گیرد .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات