پوشش ۹۶ مورد حریق و حادثه توسط آتش نشانان شهر باران در ۱۴۴ ساعت گذشته /آتش نشانی رشت

پوشش ۹۶ مورد حریق و حادثه توسط آتش نشانان شهر باران در ۱۴۴ ساعت گذشته /آتش نشانی رشت


۱۲۵رشت- به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت- در ۱۴۴ ساعت گذشته اقدامات لازم جهت امداد رسانی در حوادث و اطفای آتش در ۹۶ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی به شهروندان توسط آتش نشانان و تیم های امداد و نجات مستقر در۱۴ ایستگاه آتش نشانی رشت صورت گرفت .

شهرام مومنی معاون عملیات سازمان آتش نشانی رشت در این باره گفت: مرکز ستاد فرماندهی و کنترل ۱۲۵ آتش نشانی در ۱۴۴ ساعت گذشته پاسخگوی دو هزار و ۹۷۰ تماس تلفنی شهروندان بوده است .

وی در ادامه افزود: از مجموع ۹۶ مورد عملیات آتش نشانان ۲۴ مورد قفل درب و محبوس شدن افراد درمنزل مسکونی و آسانسور ، ۲ مورد تصادف خودرو، ۲ مورد مشاهده دود از منازل مسکونی، ۲ مورد حریق تجاری، ۲ مورد حریق خودرو، ۲۸ مورد حریق علفزار و ضایعات، ۴ مورد بازدید ایمنی از منازل مسکونی، ۵ مورد رها سازی حیوانات محبوس شده، ۳ مورد رها سازی حلقه انگشتری از انگشت شهروندان، ۱۸ مورد خدمات ایمنی و ۶ مورد دیگر شامل: حریق فن کباب پز فروشگاه، حریق منزل مسکونی، سیلان آب از طبقه فوقانی منزل مسکونی، استقرار خودرویی، حریق کارگاه و نشت گاز از المک گاز از دیگر عملیات آتش نشانان بوده است .

وی در ادامه به دو مورد تصادف خودرویی اشاره داشت و گفت: تصادف خودروی نیسان جوک در ساعت ۰۲:۲۹ چهار شنبه ۲۹ اسفند ماه ۹۷ خبر داد و افزود: این حادثه در خیابان تختی ، رخ داد که ۳ آتش نشان بهمراه یکدستگاه خودروی نجات سریعا خود را به محل حادثه رسانده و نسبت به امداد رسانی اقدام کردند .

مومنی در ادامه با اشاره به تصادف منجر به فوت در جاده پیربازار رشت خبر داد و افزود: این تصادف که در پی برخورد دو خودروی سواری در ساعت ۱۷:۲۳ چهار شنبه ۲۹ اسفند ماه ۹۷ بوده موجبات فوت بانویی ۳۵ ساله و مجروحیت ۳ تن دو مرد "۲۷ و ۴۵ ساله: و خانمی ۲۷ ساله را فراهم نمود که توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند .

شایان ذکر است: سازمان آتش نشانی رشت هم اینک با ۱۴ ایستگاه آتش نشانی در حال خدمت رسانی به شهروندان است که با توجه به آماده باش تمامی آتش نشانان حاضر در شیفت کاری، ۱۶ افسر ارشد بطور شبانه روز در خدمت سازمان و شهروندان هستند که می بایست در تمامی رخداد های اعلام شده در محدوده ایستگاه مربوطه سریعا به محل حوادث اعزام شوند .


لینک اصل خبر در سایت شهرداری رشت

    منبع خبر

    شهرداری رشت

    شهرداری رشت یک شهرداری در شهر رشت می باشد

      نظرات