سرو ابرکوه اولین اثر طبیعی ملی استان یزد

سرو ابرکوه اولین اثر طبیعی ملی استان یزد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: سرو ابرکوه دارای ارزش علمی، قدمت و زیبایی خارق العاده ای بوده و نیز بعنوان اولین اثر طبیعی ملی استان یزد به ثبت رسیده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، نیره پورملائی گفت: درخت کهنسال سرو ابرکوه در تاریخ ۱۳۸۲/۱۲/۲۷ بعنوان اثر طبیعی ملی اعلام و صیانت از این درخت کهنسال در حوزه اختیارات سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت و این درخت بعنوان موجود زنده ۴۵۰۰ ساله با گذشت ۴۵ قرن از عمر خود، همچنان سرسبز و شاداب در پهنای کویر یزد در ابرکوه مقاوم و استوار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد افزود: با توجه به قرارگیری این اثر طبیعی ملی، سهولت دسترسی دائمی عموم مردم، افزایش شمار بازدیدکنندگان از نقاط مختلف کشور و نیز سایر کشورها و همچنین حساسیتهای جدی پیرامون حفظ این گنجینه ژنی ارزشمند، اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد همواره توجه ویژه ای به حفاظت از درخت و سلامتی آن ضمن بهره برداری بهینه و پایدار از این میراث طبیعی، مبذول داشته است و نیز تلاش خواهد کرد در چارچوب قوانین و مقررات حفاظت محیط زیست ایران، گام های موثری را در جهت اجرای هر چه بهتر طرح جامع مدیریت این اثر طبیعی ملی بردارد.

این مقام مسئول اظهار داشت: درخت کهنسال سرو ابرکوه که به واسطه قدمت طولانی آن در اوایل دهه گذشته به عنوان اثر طبیعی ملی ثبت گردید، هر ساله به ویژه در ایام نوروز یکی از اهداف سفر گردشگران به شمار می رود و می توان گفت یکی از پربازدید کننده ترین میراث طبیعی فلات مرکزی ایران می باشد.

پورملائی گفت: از هموطنان عزیز برای بازدید از این ذخایر ژنتیکی ارزشمند و همکاری و ارائه پیشنهاد در مدیریت بهتر این میراث طبیعی دعوت بعمل می آید.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات