بازدید معاون عمرانی وزیر کشور از شهرستان های گلپایگان و خوانسار/ جمالی نژاد: حفظ آمادگی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با توجه به پیش بینی بارش در هفته آینده الزامی است

بازدید معاون عمرانی وزیر کشور از شهرستان های گلپایگان و خوانسار/ جمالی نژاد: حفظ آمادگی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با توجه به پیش بینی بارش در هفته آینده الزامی است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به تداوم بارش ها در اکثر نقاط کشور در هفته آینده، گفت: لازم است شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ضمن حفظ آمادگی، اقدامات پیشگیرانه به ویژه لایروبی و پاکسازی انهار و مسیلها، ترمیم کانالها در شهرها و روستاها به ویژه در مناطقی که در سیل اخیر آسیب دیده اند ا انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، مهدی جمالی نژاد که در نشست مدیریت بحران دو شهرستان گلپایگان و خوانسار سخن می گفت، افزود: لازم است کلیه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به بسیج منابع و امکانات، تجهیزات امداد و نجات و ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی به ویژه در مناطق دارای خطرپذیری بالا اقدام نمایند.

وی با اشاره به همزمانی تعطیلات نورزوی با بارش های اخیر گفت: می بایست ضمن اطلاع رسانی سریع و دقیق مراقب بود تا از بروز حوادثی که می تواند خسارات مالی و جانی به بارآورد، حتی الامکان جلوگیری نمود .

جمالی نژاد با اشاره به تداوم بارش ها در اکثر استانها، گفت: لازم است آمادگی دستگاه های خدمات رسان و امدادی بویژه شهرداری ها و دهیاریها در هماهنگی با استانداریها و سایر دستگاه های امدادرسان استان برای مقابله با حوادث تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه داشته باشد .

وی همچنن اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه و نظارتی در شهرهای هدف گردشگری و کلانشهرها و مراکز استانها باید با توجه به حضور مسافران نوروزی با دقت و توجه همه جانبه به تمامی قسمت های شهر از چمله تفرج گاه ها و اماکن تاریخی و مذهبی صورت گیرد.

شایان ذکر است در نشست مدیریت بحران دو شهرستان، فرمانداران و شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای گلپایگان، گلشهر و گوگد و سایر اعضای شورای مدیریت بحران حضور داشته و گزارشی از عملکرد دستگاه های امدادی و خدمات رسان این منطقه بیان نمودند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات