سوزاندن لاستیک های فرسوده در حاشیه کمربندی زاهدان

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان،

وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ضمن اعلام خبر فوق گفت: پیرو گزارش مردمی مبنی بر سوزاندن غیر مجاز لاستیک های فرسوده خودرو در حاشیه کمربندی شهرستان زاهدان، پرسنل یگان حفاظت اداره کل بلافاصله به محل اعزام شده و موفق به خاموش کردن آتش شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تصریح کرد: افرادی سودجو پس از انتقال لاستیک های فرسوده به حاشیه کمربندی شهرستان زاهدان اقدام به سوزاندن آنها نموده بودند. این عمل معمولا جهت خارج نمودن سیم های فلزی درون آنها برای فروش توسط افراد سودجو صورت می گیرد .

پورمردان در ادامه افزود: افراد متخلف و عاملان آتش سوزی بر اساس وظایف قانونی و به دلیل اقدام به آلودگی هوا و تخریب محیط زیست و به استناد ماده ۲۰ قانون مدیریت پسماند تا مرحله شناسایی و معرفی به مقامات قضایی تحت پیگرد قانونی قرار دارند.

وی بیان کرد: لاستیک‌ها از مواد پلیمری تشکیل شده‌اند که به راحتی در طبیعت تجزیه نمی‌شوند و خطرات جدی برای محیط زیست و سلامت انسان‌ها به همراه دارد . در اثر سوزاندن لاستیک ها ترکیبات متعددی از آلاینده ها حاصل می شود که از مهمترین آنها میتوان به اکسیدهای گوگرد SOX ، اکسیدهای نیتروزن (N۰X) ، اکسیدهای کربن CO ، هیدروکربنهای فرار (VOCS) ، دی اکسین ها، فورانها ، فلزات سنگین و ... اشاره کرد .

پورمردان در پایان گفت: این اقدام علاوه براثرات مخرب بر محیط زیستی، در کوتاه مدت اثرات حاد و در دراز مدت اثرات مزمن بر سلامتی انسان دارند که شدت این اثرات سوء وابسته به زمان قرار گرفتن در معرض آلاینده ها و غلظت آنها است که از مهمترین آنها میتوان به تحریکات( پوستی ، چشمی و ... )، تاثیرات سوء تنفسی و ... اشاره کرد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات