احداث ۳۰۰ کیلومتر کانال جهت هدایت آبهای سطحی

احداث ۳۰۰ کیلومتر کانال جهت هدایت آبهای سطحی

شهردار ارومیه گفت:  در طول هفت سال گذشته، ۳۰۰ کیلومتر کانال جهت هدایت آب های سطحی در شهر ارومیه ایجاد شده است.

به گزارش مدیریت ارتباطات واموربین الملل شهرداری ارومیه، محمد حضرت پور   با ابراز شکر گزاری از نزول بارش الهی، بیان کرد: زمانی با دغدغه خشکی دریاچه ارومیه مواجه بودیم که اکنون افزایش بارش های الهی امیدی برای سال های پرآبی برای دریاچه ارومیه است.
وی مدیریت صحیح آب های ناشی از بارش ها را نعمت و عدم مدیریت آن را بحران دانست و گفت:  اگر امروز شاهد وقوع سیل در برخی نقاط هستیم ناشی از قهر طبیعت با بشر است .
حضرت پور با اشاره به اقدامات مدیریت شهری ارومیه جهت هدایت و کنترل آب های سطحی ناشی از بارش های جوی در سطح شهر اظهار کرد:  شهرداری ارومیه  در طول هفت سال گذشته بیش از  ۳۰۰ کیلومتر کانال در سطح شهر ساخته است.
وی با  بیان اینکه تمام آب های سطحی که از دامنه ها به داخل شهر در اثر بارش ها  سرریز می شود تحت کنترل است، بیان کرد: در طول هفت سال گذشته جهت ساماندهی آب های سطحی ساخت دو عدد لوله به طول ۱۲۰۰ متر در گلشهر یک و دو ، ایجاد کانال همراه با آب بند مابین طرزیلو و گلشهر با اختصاص ۲۷ میلیارد تومان، ساخت  کانال طرزیلو به عرض شش متر و ارتفاع سه متر، ساخت دو لوله ۱۲۰۰ متری جهت هدایت آب های سطحی در دیانت انجام شده است که این کانال ها آب را به رودخانه شهر چایی هدایت می کند.
شهردار ارومیه  بیان کرد: تمام اقدامات صورت گرفته  شده بر اساس مطالعات برای بارش ها به میزان ۶۰ میلی متر جوابگو است و مشکلی را ایجاد نمی کند.
وی  ابراز امیدواری کرد ان شالله برای مردم هیچ حادثه ای روی ندهد اما شهرداری ارومیه با تمام  توان و ایجاد  زیر ساخت ها که در طول چند سال گذشته انجام داده مشکلات ناشی از بارش ها را کنترل می کند.
شهردار ارومیه با بیان اینکه ارومیه به باغ شهر  معروف است، اظهار کرد:  قطع درختان و تفکیک های غیر مجاز در اینده باعث بروز مشکلات می شود  لذا باید تلاش شود باغات خراب نشود چرا که در این صورت قهر طبعیت حال ما می شود.
وی اظهار کرد:  در طول هفت سال گذشته  با حمایت شورای شهر، استانداری و فرمانداری تلاش شده است  که در مسیل های سیلاب ساخت و ساز صورت نگیرد.
شهردار ارومیه  گفت:  هیچ نگرانی از بابت مشکل آب گرفتگی در شهر نداریم و همچنین جهت ساماندهی آب های سطحی در طول سال چندین نوبت عملیات لایروبی  انجام شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات