سومین جلسه مدیریت بحران شرکت آب منطقه ای تهران در سال ۹۸ برگزار شد

سومین جلسه مدیریت بحران شرکت آب منطقه ای تهران در سال ۹۸ با موضوع اتخاذ تمهیدات لازم و آمادگی برای شرایط وقوع احتمالی سیل در استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "مهدی فروغی" مشاور مدیرعامل و عضو هیات مدیره بر لزوم حضور فیزیکی مدیران در هفته جاری، فعالیت مستمر اکیپ های گشت و بازرسی، پایش مستمر وضعیت سدها و رودخانه ها تاکید کرد.

فروغی در ادامه گفت: با ابلاغ ستاد مدیریت بحران شرکت مدیریت منابع آب ایران به شرکت، مقرر شده که پایش مستمری در سطح شهرستان ها، حاشیه رودخانه ها و مخازن سدها انجام شود.

وی با بیان این که اداره هواشناسی پیش از این بارش های بالاتر ازنرمالی را برای سه ماهه اول سال ۹۸ پیش بینی کرده بود گفت: بارش ها طبق پیش بینی اتفاق افتاده اما شرایط متفاوت تر شده و بارش ها حالت رگباری به خود گرفته است ولی شرکت آب منطقه ای تهران با توجه به پیش بینی های هواشناسی از پاییز سال گذشته اقدام به رهاسازی آب سدها کرده بود تا بتواند از وقوع سیلاب احتمالی جلوگیری کند.

فروغی با اشاره به وقوع سیل و اتفاقات ناگوار در برخی از شهرستان های کشور افزود: سیل های گلستان و فارس نگرانی مسوولین را دو چندان کرده و حساسیت زیادی را متوجه مدیران مربوطه نموده است.

مشاور مدیرعامل گفت: گزارش همکاران دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت از آخرین وضعیت بارش ها حاکی از آن است که از ابتدای فروردین امسال میزان بارش ها ۴۹.۵ میلی متر بوده که نسبت به ۰.۲ میلی متر سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و همچنین از ابتدای سال آبی ۲۹۵.۷ میلیمتر بارش داشتیم که نسبت به ۱۰۶.۷ میلی متر مدت مشابه ۱۷۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

فروغی در پایان ضمن تاکید بر اهمیت حضور دستگاه های متولی در محل سازه های تقاطعی و پل ها به ویژه در محدوده شهرها و مراکز جمعیتی و تاسیسات زیربنایی از هموطنان خواست تا از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه های استان تهران جدداً خودداری کنند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات