سیل بندهای دزفول تحمل دبی ۲ هزار مترمکعب را دارند

سیل بندهای دزفول تحمل دبی ۲ هزار مترمکعب را دارند

محمد حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرایط نسبتا پایداری در دزفول حاکم است و هیچ کدام از روستاهای این شهرستان درآستانه تخلیه و یا درمعرض سیلاب نیستند.
وی با بیان اینکه نگرانی ها مربوط به پائین دست دز از جمله شوش و شوشتر است، اظهار داشت: ارتفاع سد دز باید بین هفت تا ۱۳ متر حفظ شود تا سیلاب مدیریت و مشکلی برای مردم پیش نیاید.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول به سفر رئیس جمهوری به استان خوزستان اشاره کرد و افزود: تصمیمات لازم توسط رئیس جمهوری و سایر مسئولان کشوری اتخاذ شده و خسارت ناشی از سیلاب جبران خواهد شد.
وی گفت: تمهیدات لازم با برنامه ریزی استاندار خوزستان اندیشیده شده و یک اداره کل معین همراه با یک شرکت کارگزار در شهرستان های در معرض خطر در نظر گرفته شده تا است در صورت نیاز نسبت به تامین ماشین آلات و دیگر امکانات اقدام شود.
حیدری افزود: مشکلات با همکاری و هم افزایی دستگاه های اجرایی شهرستان دزفول رفع می شوند و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.
وی خواستار هوشیاری مردم شد و اظهار داشت: مسئولان باید همواره در حالت آماده باش باشند تا شرایط به نحو مطلوب مدیریت شود.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول درخصوص خسارتهای ناشی از بارندگی شدید به کشاورزی نیز گفت: خسارت هایی از نیمه آذرماه تاکنون به مزارع دزفول وارد شده و بخشی از خسارت ها توسط بیمه و بانک های عامل پرداخت شده است.
وی افزود: مشکلاتی در روستاهای پائین دست دزفول ایجاد شده و روستای بنه عبدنبی در محاصره آب قرار گرفته است البته تمهیدات لازم در این زمینه اتخاذ شده و شهرداری ها و دهیاری ها در آمادگی کامل هستند.

** سد دز با ایمنی کامل در حال فعالیت است
حیدری با بیان اینکه بازدیدها و نشست هایی با مردم روستاهای میانرود، دیلم سفلی و بنه علوان انجام شده است، گفت: اخبار کذبی مبنی بر وجود مشکلاتی در سد دز در فضای مجازی منتشر شده که درست نیست.
وی با بیان اینکه سد دز با ایمنی ۱۰۰ درصد در حال فعالیت است و هیچ اشکالی در ورودی و خروجی آن وجود ندارد، افزود: هیچ روستایی در دزفول جابجا نشده فقط دام های روستای بنه عبدنبی جابجا و به شرکت شهید بهشتی منتقل شده اند.
به گزارش ایرنا سد دز نخستین سد از رشته سدهای چند منظوره ای است که بر روی رودخانه دز احداث شده است.
بارش شدید باران در یک هفته اخیر موجب افزایش حجم آب ورودی سدهای کرخه و دز شده است. سدهای کرخه و دز نقش بسیار مهمی در کنترل سیلاب های اخیر داشته اند.

لینک اصل خبر در سایت شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان

    منبع خبر

    شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان

    شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات