حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان وهئیت همراه در مراسم ساعت زمین پاک درمحل پارک گنبدجبلیه

حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان وهئیت همراه در مراسم ساعت زمین پاک درمحل پارک گنبدجبلیه

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان کرمان، دقایقی پیش رویداد ساعت زمین توسط انجمن نجوم دانشگاه باهنر، باهمکاری اداره کل حفاظت محیط زیست وشهرداری کرمان در محل پارک گنبد جبلیه برگزار گردید.
در این آیین مهندس شاکری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به همراه مهندس غفاری، معاونت پایش وجمعی از مسولین اداره کل وشهرستان کرمان شرکت نمودند.

مهندس شاکری در حاشیه این مراسم در خصوص حضورش با خانواده و فرزندان گفت: شرکت با کودکان در این گونه مراسمات باعث ارتقاء سطح فرهنگ زیست محیطی این گروه سنی می گردد.
در ادامه داریوش غفاری با ایراد سخنرانی در این رابطه،ضمن اشاره به مصرف بالای سوخت های فسیلی در تولید برق گفت: به ازای هر کیلووات برق ۷۰۰گرم گاز کربنیک آزاد می شود که صد گرم از استانداردهای جهانی بیش تر است و طبق معاهده‌های بین‌المللی باید تا سال ۲۰۵۰به ۲۰۰گرم به ازای هر کیلووات برسد.
لازم به ذکر است ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است که از آن به عنوان بزرگترین پویش جهانی محیط زیست یاد شده و در آخرین شنبه ماه مارس هر سال برگزار می‌شود و خانواده‌ها و صاحبان کسب و کار با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیر ضروری خود به مدت یک ساعت آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به صرفجویی انرژی در جهان را یادآوری و فرهنگ‌سازی می‌کنند.
همچنین با توجه به اینکه ایران در راستای حفظ محیط زیست از سال ۲۰۱۱ به این رویداد جهانی پیوسته است، شهر کرمان نیز با برگزاری رویداد‌هایی در اماکن تاریخی شهر اهمیت توجه به جایگزینی سوخت‌های پاک به جای سوخت‌های فسیلی را به شهروندان یادآوری می‌کند.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات