مدیران فضای سبز مناطق برای ایجاد پارک های موضوعی برنامه ریزی کنند

مدیران فضای سبز مناطق برای ایجاد پارک های موضوعی برنامه ریزی کنند

به گزارش شهریار به نقل از امور ارتباطات سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری، علی مدبر  با تاکید بر برنامه ریزی و تعیین اولویت های کاری برای سال جدید گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در  خصوص رونق تولید در سال جدید، امید است بتوانیم این امر را در حوزه فضای سبز اعمال کنیم و با افزایش تولیدات فضای سبز، گامی در راستای رونق اقتصادی برداریم.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که باید در تعیین اولویت ها مدنظر قرار گیرد، خروج از روزمرگی در این حوزه است. به عبارتی دیگر، با تغییر راهکارها واتخاذ شیوه های نو در  انتخاب گونه های گیاهی و مدیریت منابع آبی و خاکی، می توان حوزه فضای سبز را به طرز چشمگیری متحول کرد.
مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، همچنین اظهار کرد: آسیب شناسی در حوزه فضای سبز هر منطقه، یکی دیگر از اقداماتی است که مدیران محترم باید به آن توجه کنند و با رفع هرکدام از این آسیب ها، توسعه فضای سبز را ممکن سازند.
مدبر در بخش دیگری از سخنان خود، به طرح نیازهای شهر در زمینه فضاهای سبز پرداخت و تصریح کرد: کمربند سبز در اطراف تبریز و ایجاد پارکهای موضوعی در نقاط مختلف شهر، از جمله نیازهایی است که کاملا در تبریز احساس می شود.
وی، خاطرنشان کرد: پارک های موضوعی در عین حالی که فضاهایی بسیار سالم برای تفریح و پرکردن اوقات فراغت برای خانواده ها هستند، با جذب مخاطبان علاقمند زمینه های رشد و آموزش آنان را نیز فراهم می سازند.
مدبر افزود: تعیین موضوعاتی متناسب با نیازهای شهروندان برای ایجاد این پارک ها، در اولین گام می تواند خط مشی کاری را نیز مشخص سازد.
مدیرعامل سازمان سیما، منظروفضای سبز شهری، با اشاره به درپیش بودن سیزده فروردین و روز طبیعت، گفت: با درنظر گرفتن برخی احتمالات در این روز، باید تدابیر ایمنی و مدیریتی از پیش مورد توجه قرار گیرد؛ مدیران فضای سبز مناطق با تعیین نگهبان برای پارک های منطقه خود، تکمیل سرویس های بهداشتی ناقص و نظارت بر سرویس های بهداشتی در پارکها و توجه به تامین آب آشامیدنی مورد نیاز در پار ها، از جمله مواردی است که باید برای آنها برنامه ریزی کنید.
مدبر تصریح کرد: همچنین با تقویت همکاری های بین بخشی میان فضای سبز و خدمات شهری، موضوع حفاظت از درختان و گیاهان موجود در آنجا و نظافت محیطی فضاهای سبز نیز تا حد زیادی تامین می گردد. با همکاری سازمان ترافیک شهرداری تبریز هم می توان مکان های مناسب و مجاز برای پارک خودروها را تعیین نمود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات