دومین جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران شهرداری اراک برگزار شد

دومین جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران شهرداری اراک برگزار شد

به گزارش اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری اراک، دومین جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران شهرداری اراک با محوریت ارایه گزارش اقدامات صورت گرفته طی روزهای اخیر و برنامه ریزی و آمادگی حداکثری مجموعه شهرداری به منظور پیشگیری و کاهش حوادث ناشی از آب گرفتگی و سیلاب و ارتقا سطح ایمنی شهری به ریاست مهندس شفیعی شهردار اراک برگزار گردید.
با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر تشدید بارش ها در نواحی غربی کشور طی روزهای ۱۱ الی ۱۳ فروردین ماه سال جاری، دومین جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران شهرداری اراک، با ریاست مهندس شفیعی شهردار اراک و با حضور مرادی سرپرست معاونت خدمات شهری و شهرداران مناطق ششگانه و روسای سازمان های تابعه شهرداری برگزار گردید.
در ابتدای جلسه مهندس شفیعی شهردار اراک گفت: ثمرات افزایش بازدهی عملکرد کارکنان شهرداری در درجه اول، آرامش درونی و التیام خاطر وجدان بیدار ایشان را بدنبال خواهد داشت.
وی در ادامه جلسه خواستار تکریم هرچه بیشتر جایگاه اعضا شورای اسلامی شهر اراک شد و با اشاره به نقش نظارت عالیه شورای شهر در راستای هماهنگی و پیشبرد اهداف و سیاست های مجموعه مدیریت شهری، به ارایه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در هفته اخیر جهت رفع موانع موجود و تسریع فرآیند ارایه خدمات و همچنین تامین تجهیزات مورد نیاز سازمان ها و واحدهای مختلف پرداخت.
در ادامه جلسه مرادی سرپرست معاونت خدمات شهری و جانشین اول شهردار در ستاد مدیریت بحران به تشریح اقدامات مجموعه شهرداری اراک در راستای هدایت رواناب های سطحی و همچنین رفع آبگرفتگی های سطح شهر (با انجام عملیات لایروبی جداول و کانال ها و احداث کانال های نهری و ... ) و ارایه برنامه جهت آمادگی حداکثری شهرداری برای مقابله با حوادث ناشی از بارش های پیش رو پرداخت.
دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری در خصوص ساختار تشکیلاتی و نحوه فعالیت ستاد و کارگروه های تخصصی چهارگانه آن مواردی را مطرح و به ارایه گزارش مختصری پیرامون فعالیت های صورت گرفته پرداخت.
در این جلسه مقرر گردید، نیروهای خدمات شهری و اجرایی شهرداری ضمن برنامه زمانبندی و شیفت بندی دقیق در مناطق بصورت آماده مستقر گردند.
همچنین مقرر گردید،شهرداران مناطق در حین و پس از بارش ها شخصا در سطح منطقه حضور میدانی داشته باشند.
مقرر گردید، ارایه خدمات بیرون از حوزه شهری حتما با هماهنگی و دریافت تاییدیه شهردار اراک صورت پذیرد.
مقرر گردید، قرارداد لایروبی جداول و کانال ها در اسرع وقت با پیمانکار بخش خصوصی منعقد گردد.
مقرر گردید، کلیه مدیران و پرسنل اجرایی شهرداری طی روزهای آتی با هماهنگی معاون خدمات شهری و معاون امور زیربنایی شهرداری به ارایه خدمات و انجام اقدامات لازم بپردازند.
مقرر گردید، تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز درخواستی معاون امور زیربنایی و سازمان عمران و بازآفرینی شهری و همچنین رفع نقص و کرایه ماشین آلات از بخش خصوصی به قید فوریت صورت پذیرد.



:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات