آماده‌باش ۴۰ اکیپ عملیاتی برای مقابله با سیلاب احتمالی کهگیلویه و بویراحمد/ تمام روستاها و شهرهای استان از نعمت برق پایدار برخوردارند

آماده‌باش ۴۰ اکیپ عملیاتی برای مقابله با سیلاب احتمالی کهگیلویه و بویراحمد/ تمام روستاها و شهرهای استان از نعمت برق پایدار برخوردارند

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "داود راهزادی" در حاشیه بازدید از خط ۳ مداره این شهر در محدوده پل دوم روستای مهریان که با همراهی شهردار یاسوج انجام شد، خاطرنشان کرد: در این استان ۲۶۰ هزار اشتراک برق وجود دارد که تمامی مشترکان هم اکنون از نعمت برق پایدار برخوردار بوده و گزارشی مبنی بر قطع یا نوسانات برقی وجود ندارد .
وی با اشاره به بارش‌های چند روز گذشته در این استان، یادآورشد: حدود ۵۰ درصد از مشترکان برق استان در مناطق کوهستانی، جنگلی و سخت‌گذر قرار دارند که تامین برق آنان در روزهای عادی باتوجه به پراکندگی آنها دشوار بوده و اکنون شرایط نامساعد جوی، کار برق‌رسانی به این مشترکان را سخت‌تر از گذشته کرده است .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح برخی فعالیت‌های صورت گرفته و خسارت‌های وارده به شبکه‌های توزیع برق در مناطق مختلف این استان، اظهارداشت: برآوردهای نهایی میزان خسارات وارده به‌زودی اطلاع‌رسانی می شود .

آمادگی ۱۶۰ نفر از پرسنل شرکت برای تامین برق مشترکان در زمان سیل
راهزادی گفت: برای سیل احتمالی پیش‌رو نیز ۴۰ اکیپ عملیاتی – اتفاقاتی با مشارکت حدود ۱۶۰ نیروی انسانی در سراسر استان به حالت آماده باش درآمده و البته امیدواریم شاهد خسارات به شبکه‌های توزیع نباشیم.
وی از آماده‌باش بودن نیروهای پیمانکار و شرکت‌های بخش خصوصی که در حوزه برق فعالیت دارند خبرداد و یادآورشد: برخی از این شرکت‌ها برای تامین برق پایدار به مشترکان نیز اعلام آمادگی کرده‌اند .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این قول را به مشترکان برق در استان می‌دهیم که تمام تلاش خود را برای تامین برق پایدار در تمام مواقع بکار خواهیم بست.
راهزادی با تشریح وضعیت کنونی شبکه های توزیع برق در این استان، تصریح کرد: تمامی شبکه‌های توزیع برق در استان کهگیلویه و بویراحمد هوایی بوده که در زمان نامساعد شدن جوی به‌طور حتم مشکلاتی را در زمینه تامین برق پایدار ایجاد می‌کنند .

تصرف اراضی حاشیه رودخانه‌ها، تهدیدی برای شبکه‌های برق
وی ادامه داد: رانش زمین در برخی مناطق شهری و روستایی سبب شکسته شدن پایه های برق فشار متوسط و ضعیف شده که تا زمان تامین برق پایدار، نیاز به زمان و فرصت لازم جهت احداث دوباره شبکه‌های برق است .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از سقوط برخی شبکه‌های برق در حاشیه رودخانه‌ها به‌دلیل تصرف اراضی حاشیه رودخانه‌ای هم اظهار نگرانی کرد و ادامه داد: متاسفانه در حاشیه همین رودخانه مهریان یاسوج شاهد چنین شرایطی بوده و به‌دلیل همین رانش‌ها شاهد سیل شدید و طغیان رودخانه به تاسیسات برقی و آبی بوده ایم که خسارات فراوانی را به این تاسیسات زده است .
راهزادی گفت: از مشترکان برق در استان می‌خواهیم در زمان نامساعد بودن شرایط جوی مثل روزهای گذشته با مجموعه پرسنل شرکت توزیع نیروی برق استان همکاری های لازم را داشته و در صورت قطع برق با شماره ۱۲۱ تماس بگیرند .
وی خواستار همکاری بیشتر مشترکین برق در زمان نامساعد بودن شرایط آب و هوایی شد و تاکیدکرد که برای تامین برق پایدار در این شرایط تمامی پرسنل عملیاتی و اتفاقاتی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد آمادگی لازم را دارند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات