حالت فوق العاده در خوزستان

حالت فوق العاده در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، غلامرضا شریعتی با اعلام این خبر گفت : با توجه به پیش بینی بارش های قابل توجه در سطح استان خوزستان و حوضه‌های بالادست استان و هشدار وقوع سیل مورخ ۱۰ فروردین ۹۸ اداره کل هواشناسی خوزستان و با در نظر گرفتن افزایش ورودی آب به مخازن سدهای استان و نزدیک شدن حجم اکثر سدها به تراز حداکثری و در نتیجه افزایش خروجی سد ها و دبی رودخانه هادر ماه ها و روزهای اخیر و احتمال وقوع سیل، طغیان رودخانه ها و مسیل ها
و آبگرفتگی شهرها و روستاهای استان این حالت اعلام شده است.

وی افزود : همچنین به منظور تداوم اقدامات پیشگیرانه و آمادگی مقابله با سیلاب و انجام عملیات ترمیم و تقویت سیل بند ها، لایروبی رودخانه ها، تخلیه مراکز جمعیتی در صورت لزوم و اسکان در مناطق امن و سایر اقدامات مورد نیاز با موافقت وزیر کشور  حالت فوق العاده در استان اعلام شده است.

استاندار خوزستان خطاب  به کلیه سازمانها، ادارات، شرکت ها، موسسات دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، موسسات عمومی غیر دولتی، شهرداری ها، نیروهای نظامی و انتظامی گفت :ضمن آماده باش کامل تا زمان اعلام عادی شدن اوضاع کلیه مدیران، معاونین و حداقل یک نفر در هر قسمت به صورت تمام وقت و شبانه روزی در محل کار حضور داشته و نسبت به پیگیری موارد مرتبط، انجام امور، پاسخگویی به تماس ها به صورت شبانه روزی، اعزام تجهیزات، امکانات و ماشین‌آلات به محل های اعلام شده توسط ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان، هماهنگی با دستگاه ها، حضور در محل های مورد نیاز و سایر موارد محوله اقدام لازم معمول و گزارش اقدامات انجام شده را به صورت مستمر به اداره کل مدیریت بحران استان ارسال نمایند.
شریعتی تاکید کرد : حالت فوق العاده از روز شنبه ۱۰ فروردین تا عادی شدن اوضاع برقرار می باشد.

درخواست استاندار خوزستان از وزارت کشور /لزوم اعلام حالت فوق العاده در خوزستان

استاندار خوزستان خواستار اعلام حالت فوق العاده در خوزستان از سوی وزیر کشور شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، غلامرضا شریعتی در ارائه گزارش آخرین وضعیت خوزستان به ستاد مدیریت بحران کشور که از طریق ویدئوکنفرانس انجام شد افزود : از روزهای سه ‌شنبه و چهارشنبه آورد آب‌ های ناشی از بارندگی در روزهای یکشنبه و دوشنبه دیگر استان ها به سمت خوزستان روانه می شود.

وی ادامه داد : پیش بینی می شود استان تا پنج روز بعد از آن نیز بطور حاد دچار گرفتاری ها و پیامدهای مختلف این وضعیت باشد و برآوردها دال بر این است که ظرف پنج روز آینده ۲ میلیارد و ۹۵۶ میلیون مترمکعب آب وارد استان می شود.

استاندار خوزستان با اشاره به افزایش بیشتر حجم آورد آب به سدهای استان طی روزهای آینده از وزیر کشور خواستار اعلام حالت فوق العاده در استان به منظور فعالیت ادارات در تعطیلات پیش رو شد.

شریعتی با بیان اینکه طبق پیش بینی ها طی ۱۴ روز آینده ورودی سیلاب به استان نزدیک به ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب است که امیداریم پیش بینی صورت گرفته اشتباه باشد ، تاکید کرد : ۲۰ فروردین نیز موج جدیدی از بارش ها را خواهیم داشت و  تا الان با چنگ و دندان در حال مراقبت و محافظت از شهرها و روستاها هستیم که با این وجود در منطقه بامدژ اهواز ۲ روستا در معرض آسیب بودند و سیل بند آنها شکست.

وی با بیان اینکه شهر رفیع یکی از مناطق خطر می باشد و  یک سیل بند در روستای عصافره در شهر سوسنگردشکسته و موجب تخلیه این روستا و روستای ابو فروش شده است گفت :  در برخی از روستاهای دیگر که معرض خطر بودند با وجود اینکه مشکل خاصی برای آنها پیش نیامد و سیل بند آنها شکسته نشد اما تخلیه ساکنین صورت گرفت.
استاندار خوزستان ادامه داد : محل ورودی آب به تالاب هورالعظیم باز شد و در حال تقوتب سیل بندها در این منطقه هستیم  و همچنین در حال حاضر با تلاش های شبانه روزی که صورت گرفته است خوزستان مشکل خاصی ندارد اما استان در معرض تهدید مشکلات ناشی از سیلاب قرار دارد.

شریعتی میزان حجم موجود در سد دز  ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون متر مکعب و خروجی سد یک هزار و ۸۵۰ و ورودی ان را یک هزار و ۱۵۰ متر مکعب بر ثانیه اعلام کرد و اظهارداشت : میزان خروجی آب سد کرخه۷۱۰ مترمکعب بر ثانیه اعلام کرد و ورودی آب به این سد ۹۶۰ متر مکعب بر ثانیه و  خروجی سد کارون یکهزار و ۳۰۰ متر مکعب بر ثانیه است.

وی گفت : حجم خالی مخازن سدهای استان در شرایط مناسبی نیست اما با خروجی های درحال انجام سعی می شود که اوضاع به ویژه در سد دز بهبود پیدا کند.

لینک اصل خبر در سایت شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان

    منبع خبر

    شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان

    شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات