به مناسبت روز جهانی ساعت زمین  اولین چاه نفت خاورمیانه در شهر اولین ها خاموش شد

به مناسبت روز جهانی ساعت زمین اولین چاه نفت خاورمیانه در شهر اولین ها خاموش شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ، وحید شالوئی رئیس اداره حفاظت محیط زیست  شهرستان مسجدسلیمان به مناسبت  گرامیداشت روز جهانی ساعت زمین، از خاموشی اولین چاه نفت خاورمیانه ( چاه شماره ۱ )  خبر داد .

لازم به توضیح است ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است. خانواده‌ها و کسب و کار با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری خود به مدت یک ساعت آن را یادآوری می‌کنند و آرمان نخست این اقدام این است که آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان ابقا شود .

وحید شالوئی ضمن تشکر از  حضور کلیه سمن ها و مهمانان نوروزی درخصوص این رویداد گفت: چاه شماره یک ، اولین چاه نفت خاورمیانه است در منطقه‌ای بنام میدان نفتون درمنطقه دره خرسون (دره خرسان) در ۵ خرداد ۱۲۸۷ به نفت رسید. شروع حفاری این چاه در سال ۱۲۸۶ خورشیدی و خاتمه حفاری در سال ۱۲۸۷ خورشیدی بود. این چاه ۳۶۰ متر ( ۱۱۷۹ پا) عمق دارد که از آن روزانه ۳۶۰۰۰ لیتر (معادل ۸۰۰۰ گالن) نفت استخراج می‌شد.  این چاه  هم‌اکنون در مرکز شهر مسجدسلیمان در کنار منطقه نمره یک به صورت موزه تحت نظارت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب قرار دارد .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات