اجرای طرح از سبزه تا کمپوست برای هشتمین سال متوالی

اجرای طرح از سبزه تا کمپوست برای هشتمین سال متوالی


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری گفت: این سازمان در سیزدهم فروردین ماه علاوه بر به کار گیری نیروهای ویژه در ورودی ها، خروجی ها و مکان های تفریحی شهر و شستشو  و نظافت این محل ها، اقدام به نصب ۱۶۵ مخزن ویژه جمع آوری سبزه و زباله می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، خوشبخت افزود: تعداد ۲۵ عدد پاکت بازوغلتان و ۹۰ مخزن ۶۶۰ لیتری ویژه"طرح از سبزه تا کمپوست"  در مبادی خروجی، مکان های تفریحی و جنب ۵۹  ایستگاه اطلاع رسانی و جمع آوری مواد قابل بازیافت بعلاوه تعداد ۵۰ مخزن ۶۶۰ لیتری ویژه " زباله" در ورودی های شهر و محل های سیاحتی شهر نصب می شود.
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در خصوص طرح از سبزه تا کمپوست اظهار کرد: در این طرح که امسال برای هشتمین سال پیاپی اجرا می شود، سبزه های شهروندان در خروجی های شهر از آنها تحویل گرفته می شود و هدایایی مانند کود ورمی کمپوست، کیف ذخیره سازی پسماند خودرو و هدایای آموزشی ویژه کودکان به آنها داده می شود.
وی در خصوص سرنوشت این سبزه ها گفت: سبزه های جمع آوری شده پس از انجام فرآیندهای مورد نیاز، به کود های کمپوست و ورمی کمپوست که از کودهای شناخته شده بیولوژیک و مفید برای خاک می باشند تبدیل می شود تا علاوه بر بازگشت به چرخه طبیعت، از به هدر رفتن آنها جلوگیری به عمل آید.
خوشبخت خاطرنشان نمود: یکصد نفر از پاکبانان نیز در این طرح با عنوان پاکبانان موتور سوار آماده هستند تا در صورتی که سبزه ای در  معابر رها شده باشد برای جمع آوری آنها در خیابان های مناطق یازده گانه شیراز  در این روز خدمت رسانی کنند.
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز افزود: رها کردن سبزه در معابر می تواند موجب بر هم خوردن نظافت شهر و جاده، لغزنده شدن سطح آسفالت، نا ایمن شدن جاده ها و ایجاد تصادف شود.
خوشبخت در پایان از توزیع کیسه زباله توسط این سازمان در خروجی های شهر خبر داد و از شهروندان  خواست با خودداری از قرار دادن سبزه بر روی خودرو و همچنین پرهیز از ریختن زباله در طبیعت، پسماندهای خود را به هنگام بازگشت به شهر در این کیسه ها بریزند و هنگام ورود به شهر در مخازن تعبیه شده در ورودی ها قرار دهند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات