دیواره رودخانه اراک ۳ متر ایمن سازی شد

دیواره رودخانه اراک ۳ متر ایمن سازی شد

مهندس شفیعی در خصوص کنترل آب ناشی از بارش ها در سطح شهر بیان کرد: با توجه به حجم بارش های ۲۴ ساعته گذشته و شدت گرفتن آن از صبح امروز با آب گرفتگیی موضعی مواجه هستیم که نیروهای شهرداری در سطح شهر مشغول رفع آبگرفتگی ها هستند.
وی با اشاره به آبگرفتگی یکی دو منزل مسکونی در اراک افزود: متاسفانه به دلیل شدت بارندگی و پایین بودن سطح خانه از سطح خیابان، آب وارد منزل شده بود که بلافاصله نیروهای شهرداری اعزام و آب تخلیه شد .
مهندس شفیعی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشکل جدی و خاصی در سطح شهر وجود ندارد، گفت: با توجه به تخریب شدن بخشی از دیواره رودخانه اراک، به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی ۳ متر ایمن سازی انجام و علایم هشداردهنده نیز نصب شده و سعی بر این است که از عبور و تردد خودروها در این نقطه انجام نشود تا فشار مضاعفی به دیواره وارد نشود .
شهردار اراک همچنین در خصوص سرریز بندخاکی کرهرود در شب گذشته گفت: بلافاصله پس از سرریز این بند خاکی نیروهای شهرداری در محل حاضر و اقدام به پمپاژ آب کردند که در حال حاضر سرریز متوقف شد و قبل از سرریز پمپاژ و تخلیه آب انجام می گیرد و شرایط سد کاملا تحت کنترل است
با توجه به تجمع آب در این منطقه نیروهای اجرایی شهرداری اراک در اولین دقایق با حضور و استفاده ازتجهیزات مورد نیاز جهت رفع آبگرفتگی، به این منطقه اعزام شدند.
نیروهای شهرداری در این عملیات با استفاده از ۲دستگاه بیل زنجیری و ۱۵ دستگاه کمپرسی با حفر کانال، آب سرازیر شده از سد روستای قاسم آباد را به سمت رودخانه هدایت کردند. . :
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات