رودخانه بانه لایروبی شد، سیلاب بدون ایجاد مشکل از بانه عبور کرد

مدیریت مستمر سدهای شهرستان بانه

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، رئیس اداره منابع شهرستان بانه به تشریح فعالیت ها واقدامات این اداره در جریان بحران اخیر پرداخت و گفت: با همکاری شهرداری بانه نسبت به لایروبی بخش های زیادی از مسیر رودخانه بانه اقدام شده است.

انور کریمی کانی گفت: در راستای اطلاع رسانی به ۱۶ واحد مسکونی در معرض خطر در رودخانه اصلی شهر، اخطار کتبی و حضوری داده شده و مسیر آبراهه فصلی در محل اجرای خط انتقال آب بانه لایروبی شده است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان بانه همچنین در تشریح سایر اقدامات این اداره گفت: هماهنگی با اداره راهداری و استقرار بلدوزر جهت احداث خاکریز  در نقاط مختلف، تخریب و رفع موانع موجود در بستر رودخانه اصلی شهر، بازدید مستمر از روستاهای رشکی و بایزید در بخش نمشیر که در معرض خطر سیل هستند و مدیریت مستمر سدهای بانه و عباس آباد بطوریکه سد بانه با تنظیم ورودی و خروجی در حال پر نگه داشته شده و از سرریز جلوگیری شد و تخلیه ۲ میلیون مترمکعب از مخزن سد عباس آباد جهت مهار سیلاب و استقرار دو نفر از پرسنل در سدهای بانه و عباس آباد جهت پایش شبانه روزی، انجام مانور لحظه صفر نیز از دیگر اقدامات این اداره بوده است.

انور کریمی کانی گفت: اقدامات پیشگیرانه انجام شده باعث گردیده که سیلاب بدون وارد نمودن خسارت از شهرستان عبور نموده و مشکلی برای همشهریان پیش نیاید.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای كردستان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای كردستان

    شركت آب منطقه‌ای كردستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات