برق‌دار شدن ۲۹۱ روستای لرستان تا امروز/ فعالیت ۱۰۰ اکیپ عملیاتی برای رفع مشکل خاموشی روستاها

برق‌دار شدن ۲۹۱ روستای لرستان تا امروز/ فعالیت ۱۰۰ اکیپ عملیاتی برای رفع مشکل خاموشی روستاها


به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "فریدون خودنیا" در خصوص میزان خسارات سیل ۱۲ فروردین به شبکه‌های توزیع برق استان اظهار داشت: ۶۷۰ روستای استان، بخش اعظمی از شهر پلدختر، بخش‌های زیادی از جنوب شهر خرم‌آباد، بخش‌های اطراف و همچنین کل شهر معمولان در معرض سیل قرار گرفته و علاوه بر بی‌برق شدن خسارات فراوانی به تاسیسات برقی آنها وارد شد.
وی ادامه داد: در ساعات اولیه سیل به‌دلیل قطع راه‌های ارتباطی امکان خدمات‌رسانی وجود نداشت و به مرور با بسیج امکانات ۸۵ اکیپ در سراسر استان به کمک مردم سیل زده شتافت.
خودنیا با اشاره به اینکه آمار اکیپ‌های عملیاتی به ۱۰۰ تیم قوی افزایش یافته است، افزود: در روز اول ۳۲ مگاوات خاموشی داشتیم که در حال حاضر به کمتر از ۲۷ مگاوات رسیده است. تعداد ۱۲ فیدر نیز قطع شده بود که نیروهای اجرایی برق استان این تعداد را به شش فیدر رسانده‌اند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان تصریح کرد: در تعدادی از مسیرها راه خدمات‌رسانی باز نشده و همکاران فنی تاکنون نتوانسته‌اند جهت تعیین میزان خسارات اقدام کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۰۰ اکیپ توانمند و اجرایی در حال تامین برق روستاهای بی‌برق هستند و همچنان با تمام توان در حال خدمت‌رسانی هستند.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات