بهره‌برداری از کمربند جنوبی مشروط به رفع مشکلات زیست محیطی است.

بهره‌برداری از کمربند جنوبی مشروط به رفع مشکلات زیست محیطی است.

بهره‌برداری از کمربند جنوبی مشروط به رفع مشکلات وارد به طرح توسط شهرداری است.

مهدی سالیانی در ارتباط با بازگشایی کمربند جنوبی گفت: مجری و کارفرمای پروژه کمربند جنوبی مشهد شهرداری است و آن‌ها در حال ارائه مستندات هستند که پس از ارائه بررسی‌های قانونی لازم و در نظر گرفتن بحث‌های زیست‌محیطی و مباحث دیگری مانند رفع دغدغه دادستان موضوع تعیین تکلیف می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی  امور عمرانی حمل‌ونقل و ترافیک استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برای تعیین تکلیف این پروژه، جلساتی برگزارشده که امسال نیز با برگزاری جلسات تکمیلی و در نظر گرفتن همه جوانب زیست‌محیطی و قانونی جمع‌بندی و تصمیم‌گیری می‌شود.

سالیانی به دغدغه سمن‌های زیست‌محیطی درباره بازگشایی کمربند جنوبی هم اشاره و اظهار کرد: فعالان محیط‌زیست باید موارد و اشکالاتی که نسبت به کمربند جنوبی دارند را به‌صورت مکتوب با کارفرمای پروژه که شهرداری مشهد است در میان بگذارند.

وی افزود: مسائلی مانند تخریب زیستگاه‌ها و آبراهه‌ها از اصلی‌ترین نگرانی‌های سمن‌های زیست‌محیطی است و بهره‌برداری پروژه قطعاً مشروط به رفع این مشکلات توسط شهرداری است.

مدیرکل دفتر فنی  امور عمرانی حمل‌ونقل و ترافیک استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: شهرداری در بحث تخریب آبراهه‌ها و زیستگاه‌ها باید حتماً نسبت به جبران و تامین الزامات ضروری در این خصوص اقدام کند.

وی گفت: این معضل باید در یک بسته کامل و با لحاظ کردن نظر تمام دستگاه‌های مربوطه حل‌وفصل شود و نیاز به بررسی کامل دارد.
@shamekhkhabar

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات