اجرای دایک حفاظتی مانعی بر ورود سیلاب به سه روستای شهر اراک

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: با مجموعه اقدامات انجام شده توسط این شرکت و اجرای دایک حفاظتی در حاشیه تالاب میقان در سه شبانه روز از ورود سیلاب به روستاهای آزادمرزآباد، مشهد میقان و مراد آباد جلوگیری بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، مهندس عزت اله آمره ای گفت :لایروبی بستر رودخانه ها و مسیل ها به طول ۱۰ کیلومتر، رفع تصرف و آزادسازی رودخانه ها و مسیل ها به طول ۵ کیلومتر، تعریض بستر رودخانه به طول ۵ کیلومتر، مدیریت سیلاب و هدایت سیلاب به سمت تالاب و مناطق کم خطر،  مدیریت رودخانه ها استان و احداث دایک حفاظتی در رودخانه های استان به طول ۱۰ کیلومتر از جمله اقدامات این شرکت در زمینه مدیریت رودخانه  و جلوگیری از آبگرفتگی ۳ روستای آزادمرزآباد، مشهد میقان و مراد آباد می باشد.

وی ادامه داد: با تلاش همکاران این شرکت و تقویت دایک حفاظتی اجرا شده به مدت ۳ روز و بکارگیری ادوات و تجهیزات و با مشارکت موثر عوامل محلی و اهالی روستا از آبگرفتگی  روستاهای آزادمرزآباد، میقان و مراد آباد جلوگیری بعمل آمد.

مهندس آمره ای در پایان خاطر نشان کرد:اقدامات پیشگیرانه انجام شده باعث گردیده که سیلاب بدون وارد نمودن خسارت از روستاهای مذکور عبور نموده و مشکلی برای روستاییان پیش نیاید .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات