خروجی ۶۲ هزار لیتر در ثانیه آب از سد کلان ملایر

خروجی ۶۲ هزار لیتر در ثانیه آب از سد کلان ملایر

به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، "منصور ستوده" در جمع خبرنگارن گفت: با افزایش حجم خروجی آب از دریچه تحتانی سد کلان به میزان ۸۰ درصد، میزان خروجی آب از این سد در مجموع سرریز و دریچه تحتانی ۶۲ هزار لیتر در ثانیه است.
وی میزان ورودی آب از رودخانه کلان به سد را در حدود ۵۵ هزار لیتر در ثانیه عنوان کرد و افزود: ذخیره سد کلان ملایر بیش از ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب است که از اواخر سال گذشته سرریز کرده است.
ستوده میزان ذخیره آب سد اکباتان را ۲۱ میلیون و ۶۴۲ هزار متر مکعب دانست و افزود: ورودی آب به دریاچه سد بیش از ۱۷ هزار و ۷۸۳ لیتر در ثانیه است که از این میزان ۸۱۳ لیتر برای شرب شهر همدان از سد خارج می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان همچنین از ذخیره سد سرابی تویسرکان به میزان هفت میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب یاد کرد و افزود: به میزان ۳۰۰ لیتر در ثانیه از حجم ورودی آب برای کنترل سیلاب از طریق دریچه تحتانی از سد خارج می‌شود.
وی میزان ذخایر آب در سد آبشینه را یک میلیون متر مکعب و سد شیرین سو را بیش از یک میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: بارش‌های اخیر ذخایر مناسبی را به سدهای استان اضافه کرده است.
ستوده افزود: در حال حاضر همکاران فنی و اعضای مدیریت بحران در شرکت حضور دارند و وضعیت بندها، تغذیه مصنوعی‌ها، سدها و همچنین رودخانه‌های استان را بررسی و در صورت لزوم نسبت به رفع مشکلات اقدام می‌کنند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان در پایان از مردم درخواست کرد ضمن رعایت اصول ایمنی از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و آبگذرها خودداری کنند و همچنین به شایعات توجهی نکرده و اخبار و رویدادها را از مراجع رسمی پیگیری کنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات