سفر دکتر جمالی نژاد به مناطق سیل زده لرستان و خوزستان در معیت وزیر کشور

سفر دکتر جمالی نژاد به مناطق سیل زده لرستان و خوزستان در معیت وزیر کشور

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در معیت دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور برای بررسی آخرین اقدامات انجام شده برای مقابله با سیل جمعه ۱۶ فروردین به استان های لرستان و خوزستان سفر ‌کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور، در این سفر علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر، مهدی جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، بابک دین پرست معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای و سید رمضان شجاعی کیاسری رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور، رحمانی فضلی همراهی می کنند.

وزیر کشور و هیات همراه پس از ورود به فرودگاه خرم آباد بلافاصله عازم مناطق سیلزده شهرستان پلدختر شدند.

رحمانی فضلی در ستاد مدیریت بحران لرستان در شهرستان پلدختر افزود: سیل زدگانی که واحدهای مسکونی خود را از دست داده و یا قابل سکونت نباشد می توانند اجاره بها برای اسکان دریافت کنند .

وی بیان کرد: فعال شدن موکب های اربعین نیز برای خدمات رسانی به سیل زدگان بخصوص در بخش تامین غذا ضروری است .

وزیر کشور همچنین از مسئولان استان لرستان خواست تا با جمع بندی خسارت‌های سیل حداکثر تا روز یکشنبه هفته آینده برای تصمیم گیری آن را به هیات دولت ارایه کنند.

وزیر کشور به منظور بررسی وضعیت سیل استان خوزستان پیش از ظهر جمعه از طریق فرودگاه اهواز وارد این شهر شد.

رحمانی فضلی در مرکز کنترل حوادث مدیریت بحران خوزستان در اهواز در جمع خبرنگاران،شرایط سیل در خوزستان را با دیگر نقاط کشور متفاوت خواند و ادامه داد: برخی مناطق شهری و روستایی در خوزستان بر اثر سیلاب آسیب دیده اند و تاکنون نیز بیبش از ۹۶ روستا چه به صورت کامل و چه به صورت جزیی تخلیه شده اند.

وزیر کشور گفت: اقداماتی که در خوزستان شده، هنر مدیریت، هنر مهندسی و ایثار و مشارکت مردمی و هنر همدلی و همکاری مسئولان را به ما نشان می دهد چرا که همه دست به دست هم دادند و خطر بزرگی را از سر شهرهایی مانند اهواز، سوسنگرد، هویزه، بستان و حمیدیه دور کردند.

وی با اشاره به استفاده از مواکب اربعین برای کمک رسانی به شهرهای سیل زده بیان کرد: با توجه به وضعیت فعلی مردم از مواکب اربعین درخواست کردیم که مواکب خود را در مناطق سیل زده راه اندازی کنند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات