اقدامات نوروزی حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری

اقدامات نوروزی حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی در گزارشی مهمترین اقدامات این اداره کل در نوروز ۹۸ را تشریح کرد .

احمدی گفت: به منظور ترویج فرهنگ محیط زیستی و جلوگیری از پخش زباله در محیط های طبیعی و در راستای اجرای طرح # دوباره- بی- زباله توزیع کیسه های زباله به همراه بروشورهای آموزشی به صورت گسترده در تمام شهرهای استان در بین گردشگران و مسافران نوروزی انجام شد. وی افزود: با توجه به تاثیر فراوان رسانه ملی در آموزش و فرهنگ سازی به منظور ارتقای فرهنگ حفاظت و حراست از محیط زیست، در کنار تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، فرهنگ سازی گسترده از طریق فضای مجازی در این ایام با محوریت سیاستهای سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفت. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به این که باید نسبت به آموزش و تنویر افکار عمومی برای حفاظت از طبیعت در بین گردشگران اقدام عملی صورت گیرد، ادامه داد: این دستگاه با توزیع کیسه های زباله در روز طبیعت و آموزش چهره به چهره نسبت به ترغیب مردم برای سالم نگه داشتن محیط زیست اطراف خود اقدام کرد. این مقام مسئول اظهار داشت: جهت فرهنگسازی، ایستگاههای روز انس با طبیعت توسط سازمان های مردم نهاد با همکاری حفاظت محیط زیست صورت پذیرفت. وی در ادامه گفت: توزیع بروشور های آموزشی محیط زیستی، تعیین ایستگاههای جمع آوری زباله و سبزه با همکاری دستگاههای ذیربط و بخش خصوصی، تشکیل اکیپ های گشت و کنترل حفاظت محیط زیست برای افزایش ضریب حفاظتی در مناطق تحت مدیریت و تفرجگاههای طبیعی استان، از دیگر اقدامات این دستگاه در ایام نوروز است. احمدی، برخورد با هرگونه تخلفات، بازدید و سرکشی مستمر مسئولین از مراکز محیط بانی و مناطق تحت مدیریت و انجام تبلیغات محیطی در مبادی ورودی و خروجی شهرها را از برنامه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری در این ایام برشمرد.

این مقام مسئول، حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه همگانی دانست و اذعان کرد: با همراهی گردشگران طبیعت و مردم استان می توانیم از محیط زیست زندگیمان به نحو مطلوب حفاظت کنیم تا آیندگان نیز از این موهبت الهی بهره مند گردند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات