پایبندی به ماموریت‌های سازمانی و خدمت‌رسانی به مردم باید توامان...

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در پنجمین جلسه ستاد مدیریت بحران شرکت که با حضور مدیرعامل, معاونین و اعضای کمیته برگزار گردید بر پایبندی بر ماموریت‌های سازمانی و خدمت‌رسانی به مردم تاکید گردید. در این جلسه مدیرعامل با اشاره به اهمیت احصای مشکلات ناشی از سیلاب و برآورد سریع خسارات وارده, رعایت دستورالعمل ها و رسالت سازمانی را اصلی‌ترین اولویت شرکت دانست. در این جلسه اعضای ستاد مدیریت بحران شرکت با ارائه گزارشهایی از وضعیت بارش, میزان آبگرفتگی, خسارات وارده و عملکرد سدها و مدیریت بهره برداری مخازن را متناسب و کارشناسی شده ذکر کردند.

مرادی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت با اشاره به آسیب‌های ناشی از سیلاب به اراضی کشاورزی خواستار بازنگری در مطالعات سیلاب شد و اظهار داشت باید در همه برنامه‌های توسعه ای مصالح عمومی و معیشت مردم در نظر گرفته شود. وی با اشاره به رودخانه‌های گاماسیاب, قره سو و رازآور که طغیان آنها در سیلاب اخیر موجب بروز خسارات فراوانی شده است; خواستار مطالعات تفصیلی و اقدامات ضرب الاجل برای شناخت پهنه‌های سیلاب گردید.  ملک میرزا درویشی مدیر بهره برداری و نگهداری از سدها و تاسیسات آبی شرکت نیز با گزارش مبسوطی از وضعیت رهاسازی و ظرفیت سازی آب از مخازن سدها اقدامات انجام شده را منطبق با برنامه‌های از قبل پیش بینی شده ذکر کرد و اظهار داشت ظرفیت سازی خوبی در سدهای استان انجام شد که در موقع سیلاب این ظرفیت سازی توانست از حوادث ناگوار جلوگیری نماید. وی با اظهار اینکه در چند روز آینده سد گاوشان نیز سرریز خواهد کرد هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص رهاسازی های بعدی را منوط به رعایت دستورالعمل ها و فرامین دفاتر بالادستی وزارت نیرو دانست .

در ادامه رضوی معاون طرح و توسعه با اشاره ای اجمالی به فعالیت‌های انجام شده در طول سیلاب اخیر, برنامه های اجرا شده در سدها و مخازن را منطبق بر اصول فنی دانست و خاطرنشان ساخت کماکان باید بر اصول حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها پای بند بود تا در آینده شاهد حوادث ناگوار ناشی از سیل آب نباشیم. وحدتی مدیر دفتر مطالعات نیز با اشاره به آمار و ارقام وضعیت بارش سال آبی جاری را بسیار خوب توصیف کرد و با ذکر افزایش ۱۲۸ درصدی بارش نسبت به سال قبل و ۸۶ درصدی نسبت به دراز مدت, میزان بارش های سال آبی را حدود ۷۵۰ میلیمتر عنوان نمود. در ادامه الفتی نیا و زرافشانی اعضای کمیته بحران و گروه پدافند غیرعامل با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برنامه ها را بسیار خوب ارزیابی کردند .

در پایان جلسه درویشی مدیرعامل شرکت نیز ضمن تاکید مجدد بر ارائه گزارشی از وضعیت سیلاب اخیر و مستند نمودن آموزه های آن, خواستار تهیه گزارشی کارشناسی برای مواجه با سیلاب و ارائه دیدگاه‌های تخصصی همکاران شد. درویشی با اذعان به اینکه حرکت شرکت باید بر اساس رعایت حقوق دولت و ماموریت‌های ابلاغی وزارت نیرو باشد استناد به حقایق علمی و دلایل توجیهی قابل دفاع برای ارائه هر نوع گزارشی که با معیشت مردم در ارتباط است را انکارناپذیر خواند و پیگیری حقوق مردم را جزو رسالت کاری خود دانست و خاطرنشان ساخت حفاظت از منابع آب و صیانت از مفاهیم پایداری برای نسل بعد نیز بسیار حیاتی است و باید با ترویج دانش بهنگام به مردم حافظ این منابع برای آیندگان نیز باشیم. وی اظهار داشت با برنامه مدون مسائل و مشکلات شناخته شود و برای مواجه با سیلاب منطبق بر اصول هیدرولوژی باید برنامه ها را به روز و بهنگام نمود. درویشی تعامل انسان, طبیعت و سازه را تنها تا زمانی سودمند و  بی خطر دانست که منطبق بر دانش روز و با دید توسعه مبتنی بر پایداری  باشد. وی اذعان داشت به صرف مسائل انسانی_ اجتماعی نمی‌توان مسائل فنی و تخصصی را نادیده گرفت با این حال رسالت و اهداف همه مجموعه های خدمت رسان و فعالیت های شبانه روزی خود و همکاران وزارت نیرو و شرکت را برای ایجاد رفاه و رضایت ذینفعان و بهره‌برداران دانست. وی خاطرنشان ساخت کسی نمی پذیرد که با تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها جان و مال مردم را به مخاطره انداخت و هم طرح ها و و برنامه های توسعه منابع آب را از منظر عمومی شکست‌خورده القا کرد درویشی با لزوم رعایت اصول فنی درهمه امورات شرکت از بسیج تمام توان و امکانات شرکت برای ارزیابی خسارت سیلاب و انجام مطالعات تخصصی خبرداد. درویشی سیلاب اخیر با همه مسائل و مصائب پیش آمده فرصت مغتنمی دانست که بتواند مشکلات و مسائل بهره‌برداران و کشاورزان را مشخص ساخته تا بتوان با اشتراک سازمانی برنامه های عملیاتی و منطبق بر اصول هیدرولوژی را طراحی نمود در خاتمه وی از تلاش های شبانه روزی همه همکاران تقدیر و برای آنان از خداوند بزرگ سلامتی وموفقیت را مسئلت نمود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای كرمانشاه

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای كرمانشاه

    شركت آب منطقه‌ای كرمانشاه یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات