حمل ونقل ریلی و یارانه دولتی

حمل ونقل ریلی و یارانه دولتی

www.BanaNews.irمدیرعامل ‌رجاء با بیان اینکه شرکت رجاء با ‌قیمت‌های فعلی قطعاً نمی‌تواند خدمات را به بهترین وجه ارائه دهد، گفت: اگر یارانه‌های دولتی به موقع اختصاص نیابد رجاء قدرت نفس کشیدن نخواهد داشت.‌

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ناصر بختیاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جابه‌جایی مسافر رشد قابل توجهی در رجاء صورت گرفته است، اظهار داشت: در سال گذشته به تدریج موضوع تفکیک بخش حاکمیتی و اجرایی رجاء از یکدیگر برای واگذاری آن به بخش خصوصی دنبال و به کمک بخش خصوصی، قسمتی از فعالیت‌های رجاء به این بخش محول شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون به تدریج وظایف حاکمیتی و اجرایی رجاء در حال تفکیک است، اظهار داشت: پس از انجام این مورد، صدور گواهینامه‌ها و کنترل‌ها در بخش حاکمیتی رجاء انجام می‌شود.‌

بختیاری افزود: سال‌های گذشته در جابه‌جایی بار و مسافر، گزارش‌هایی توسط معاونت‌های فنی و اجرایی تهیه و سرجمع شاخص‌های عملیاتی بدون تفکیک اعلام می‌شد، اما به تدریج سهم رجاء در جابه‌جایی از سهم بخش خصوصی جدا شد تا بدین ترتیب شناخت‌های بهتری از فعالیت‌های دو بخش حاصل شود.

بختیاری اضافه کرد: تعداد مسافر جابه‌جا شده در سال ۸۸ رقم ۲۷٫۸ میلیون نفر مسافر بود که این رقم در سال ۸۹ با ۱٫۱ میلیون نفر افزایش به ۲۸٫۸ میلیون نفر افزایش یافت.

مدیرعامل رجاء با بیان اینکه در هر شاخص سهم رجاء و بخش خصوصی در حال مشخص شدن است، یادآور شد: از ۲۸٫۸ میلیون نفر جابه‌جایی مسافر در سال ۸۹ حدود ۲۰ میلیون نفر سهم رجاء و ۸٫۸ میلیون نفر سهم بخش خصوصی بود؛

این در حالی است که تعدادی ناوگان رجاء و بخش خصوصی متفاوت است.

* یارانه دولتی نرسد نفس کشیدنمان مختل می‌شود

مدیرعامل شرکت قطارهای رجاء با اشاره به جابه‌جایی حومه‌ای،‌ منطقه‌ای و محلی مسافر توسط قطارهای این شرکت، تصویب کرد: در حال حاضر در قطار‌های محلی قیمت بلیت بسیار نازل است؛ در مسیری نظیر دورود ـ اندیمشک که به طول ۲۳۰ کیلومتر از مناطق صعب‌العبور کوهستانی عبور می‌کند قیمت بلیت تنها ۴۰۰۰ ریال است.

بختیاری با بیان اینکه هم‌اکنون قیمت بلیت قطار از تهران تا ورامین و پیشوا ۲۰۰۰ رایل است، اظهار داشت: پس از آنکه ریل‌باس ۶ میلیارد تومانی در این مسیر قرار گرفت مجبور به افزایش قیمت‌ برای ریل‌باس‌ها تا ۵ هزار ریال برای هر مسافر شدیم.

وی با اشاره به اینکه دولت خود مابه‌التفاوت قیمت‌ها را به صورت یارانه به رجاء پرداخت می‌کند، افزود: امید است بتوانیم یارانه‌ها را به طور کامل از دولت اخذ کنیم، البته سال گذشته کمک‌های مطلوبی از سوی دولت به رجاء اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت قطارهای رجاء ادامه داد:‌ شرکت رجاء با این قیمت‌ها قطعاً نمی‌تواند خدمات را به بهترین وجه ارائه دهد و اگر یارانه‌های دولتی به موقع اختصاص نیابد رجاء قدرت نفس کشیدن نخواهد داشت.

بختیاری ضمن اشاره به اینکه دولت باید به شرکت رجاء توجه خاص داشته باشد، اظهار داشت: دولت تعهداتی به مردم دارد اما ما هم تلاش می‌کنیم با کمک دولت و نگاه واقع‌بینانه در برخی از مسیرها قیمت‌ها را به قیمت‌های واقعی نزدیک‌تر کنیم تا خدمات بهتری ارائه شود.

مدیرعامل شرکت قطارهای رجاء افزود: قانون برای هیئت مدیره راه‌آهن اختیاراتی مشخص کرده است که براساس آن پس از بررسی‌های این هیئت مدیره در صورت منطقی بودن افزایش قیمت، امکان اجرای این مورد فراهم می‌شود.

* ورود ۵۰ دستگاه واگن دو طبقه اتوبوسی به ناوگان رجاء در سال جاری

بختیاری با بیان اینکه ‌شرکت رجاء در سال جاری جابه‌جایی حدود ۳۳٫۶ میلیون نفر مسافر را در دستور کار خودقرار داده است، ادامه داد: سال گذشته ۵۱ دستگاه واگن به واگن‌های رجاء افزوده شد و در سال جاری حدود ۵۰ دستگاه واگن مسافری دوطبقه اتوبوسی وارد ناوگان می‌شود.

بختیاری افزود: ۶۴ دستگاه واگن مسافری و رستوران با مشارکت شرکت رجاء توسط شرکت نورالرضا در سال جاری وارد ناوگان خواهد شد که ظرف ۲ ماه آینده ۲۰ دستگاه از واگن‌های مذکور وارد ناوگان می‌شود.

مدیرعامل شرکت قطارهای رجاء با بیان اینکه در سال جاری نیز ۲۵ دستگاه از واگن‌های تعمیر شده پلور سبز وارد ناوگان رجاء می‌شود، گفت: در سال جاری همچنین ۳۰ دستگاه واگن مسافری به برقی تبدیل خواهد شد و ۱۴ ست‌ریل باس و ترانست ‌به ناوگان این شرکت افزوده می‌شود.

 

 

    نظرات