آتش نشانی شیراز ایمنی کامل را در کمپ‌های نوروزی به ارمغان آورد

آتش نشانی شیراز ایمنی کامل را در کمپ‌های نوروزی به ارمغان آورد


رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه هر سال در روز‌های پایانی سال و در تعطیلات نوروزی شاهد حوادثی از جمله مرگ و میر شماری از هموطنانمان در سوانح مختلف، حوادث جاده‌ای و مسمومیت گاز هستیم، گفت: سازمان آتش نشانی قبل از شروع ایام نوروز با تشکیل جلسات هماهنگی ایمنی در ایام نوروز و بازدید کارشناسان واحد پیشگیری سازمان از محل اسکان مسافرین نوروزی و به منظور بررسی ایمنی اماکن اقدام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد هادی قانع با اشاره به اینکه ۱۷۰ مدرسه، ۲۵ کمپ، ۵ حسینه، ۱۵ خوابگاه، محل مسافرین نوروزی معرفی شد، افزود: ستاد تسهیلات نوروزی جهت برطرف کردن موارد نا ایمن طی دو نوبت اقدام کرد.
قانع با اشاره به اینکه آموزش ایمنی و اطفاء حریق برای مسئولان اسکان‌های نوروزی بسیار حائز اهمیت بوده است، ادامه داد: با پخش بیش از ۲ هزار تراکت و بروشور‌های آموزشی و نصب بنر و پلاکارد‌های مختلف در اسکان مسافرین جهت اشاعه ایمنی و کاهش حوادث نقش بسزایی داشته است.
رییس سازمان آتش نشانی در ادامه به استقرار تیم‌های عملیاتی در مراکز پرتردد گردشگری و اعزام ۱۴۴ تیم موتور سوار که ۱۸ساعت بازدید میدانی توسط ۱۴۴ نفر آتش نشان در نقاط پرتردد شهر شیراز صورت گرفته است، اشاره کرد و افزود: تیم‌های عملیاتی سازمان در چهار مکان پر ترافیک با حضور ۱۴۴ دستگاه خودرو عملیاتی و ۴۳۲ نفر آتش نشان و در مجموع ۴ هزار و ۳۳۲ نفر ساعت کار کردند.
قانع با یادآوری اینکه ۴۴۶ نفر آتش نشان داوطلب در کمپ‌های نوروزی فعالیت داشتند، گفت: جهت مقابله بهتر با حوادث احتمالی، برای اولین بار تمامی آتش نشانان داوطلب به خاموش کننده‌های سبک و سنگین مجهز شدند.
وی تاکید کرد: جهت ایمنی کامل مسافران استقرار نیرو‌های آتش‌نشان در محل اسکان مسافرین در دستور کار قرار گرفت که در همین راستا هر دو شیفت سازمان جهت خدمت رسانی نوروزی، ۳۹۷ نفردر مجموع ۴ هزار و ۹۹۵ نفر ساعت فعالیت داشتند و تعدادی از بانوان آتش نشان با حضور خود و با یادآوری نکات ایمنی مانع از هرگونه حوادث احتمالی شدند.
رییس سازمان آتش نشانی گفت: جهت رفاه حال و ایمنی مسافرین نوروزی سالن سرپوشیده ایستگاه شماره ۳ به منظور اسکان در اختیار آن‌ها قرار گرفت.
وی به پوشش ایمنی مراسم اعتکاف اشاره کرد و افزود: جهت تامین ایمنی این مراسم ۴۸ نفر در چهار روز حضور داشتند.
وی با ابراز تاسف به حادثه تلخ سیل ۵ و ۶ فروردین ماه اشاره کرد و افزود: ضمن آمادگی کامل تمامی ایستگاه‌های عملیاتی، طی ۵ روز متوالی ۸۸۰ آتش نشان با ۸۴۵ عملیات و ۲۵۶ خودرو و با نجات ۲۳۰ شهروند به امداد رسانی پرداختند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز از انجام ۸۱۵ عملیات به جز حوادث سیل در مناطق شهری خبر داد و تاکید کرد: جهت پوشش ایمنی و امداد رسانی به کلیه مناطق شهری با آمادگی کلیه ۲۱ ایستگاه آتش نشانی سطح شهر آماده مقابله با هرنوع حادثه احتمالی هستیم.
قانع با توجه به اینکه در سال جاری تعداد حوادث رخ داده انگشت شمار بوده است، افزود: خوشبختانه با تمهیدات سازمان و تلاش تمامی نیرو‌های عملیاتی و داوطلب هیچ گونه فوتی یا مصدومی در کمپ‌های نوروزی رخ نداده است و شیراز یکی از ایمن‌ترین شهر‌های کشور در اسکان مسافرین نوروزی بشمار می‌رود.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات