برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان طالقان

برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان طالقان

فرماندار طالقان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان طالقان میزان خسارات وارده بر شهرستان طالقان را تشریح کرد.

رانش زمین و جاری شدن سیل در اثر بارندگی های اخیر در شهرستان طالقان ۳۳۷ میلیارد خسارت بر جای گذاشت.

مهندس صادقلو فرماندار طالقان گفت: جاری شدن سیل و رانش زمین در چند روز گذشته خسارات سنگینی را در بخش های جهاد کشاورزی، راهداری و حمل ونقل جاده ای، آبفای شهری و روستایی، زیر ساختهای گاز، برق و مخابرات، بنیاد مسکن و شهرداری وارد کرد.

مهندس صادقلو افزود: بیشترین خسارات وارده به شهرستان دربخش راهداری و حمل ونقل جاده ای بوده که طبق بررسی کارشناسان ۱۷۰ میلیارد ریال برآورد گردیده است.

وی عنوان کرد: رانش و شکستگی محورهای روستایی و شهری، تخریب دیوارهای ساحلی، آسیب دیدگی پلها و تخریب کامل یک دهنه پل در محله جزن، ریزش کوه، سیل زدگی  باغات و تخریب سریند انهار کشاورزی، تخریب بخشی از جداول خیابانها، آبگرفتگی معابر و نفوذ آب به ۴ واحد منزل مسکونی در محلات شهر طالقان و آسیب دیدگی دو واحد دامداری از مهم ترین خسارات وارده بوده است.

وی افزود: خسارات وارده به بخش کشاورزی ۲۰ میلیارد ریال، آبفای شهری و روستایی ۱۴ میلیارد ریال، شهرداری ۱۱۰ میلیارد ریال، زیرساختهای برق، گاز و مخابرات ۶ میلیارد ریال و بنیاد مسکن ۱۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرماندار طالقان در پایان بیان کرد: خوشبختانه با همت و اقدام به موقع مجموعه مدیریتی و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خسارت جانی نداشتیم و تنها دو مورد امداد رسانی توسط جمعیت هلال احمر برای نجات یک خانم باردار و یک فرد که دچار سگ گزیدگی شده بود در ایام مذکور و با موفقیت صورت گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری طالقان

    منبع خبر

    شهرداری طالقان

    شهرداری طالقان

    شهرداری طالقان یک شهرداری در شهر طالقان می باشد

      نظرات