تلاش مدیریت شهری برای زدودن آثار سیل از سطح شهر

تلاش مدیریت شهری برای زدودن آثار سیل از سطح شهر


معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: با تلاش مجموعه مدیریت شهری و همه دست اندرکاران امروز آثاری از سیل در سطح شهر دیده نمی‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، محمدرضا محمدحسن پور در حاشیه بازدید کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز از محله سعدی بیان کرد: پس از بروز سیل و بحران‌های ناشی از آن که به دلیل حجم بالای بارندگی روی داد، مجموعه شهرداری با سرعت بالایی برای رفع آن ورود کرد.
وی با تصریح بر اینکه ورود جدی شهرداری شیراز در مدیریت بحران کشور موجب ثبت یک رکورد شد، افزود: دروازه قرآن شیراز پس از شش ساعت به سرعت به حالت اولیه بازگشت و پاکسازی شد به طوری که شب همان روز کسی متوجه سیل زده بودن محل نمی‌شد.
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: نیروهای شهرداری در مناطق ۳ و ۱۱ به دلیل بحرانی بودن مناطق حاضر شدند و همکاری لازم را داشتند و به نظر من شهرداری کار فوق العاده‌ای انجام داد. بعد از بررسی مشکلات این دو منطقه همه امکانات مدیریت شهری شیراز برای رفع خسارت‌ها به کار گرفته شد و با همراهی و همدلی توانستیم در کمترین زمان ممکن شهر را به حالت عادی برگردانیم.
محمدحسن پور خاطرنشان کرد: شهرداری تنها یکی از ۱۸ دستگاه حاضر در ستاد مدیریت بحران استانداری فارس بود اما معتقد بودیم که باید نقش اول و اساسی را ایفا کنیم و پس از گذشت چند روز شاهدیم آثاری از سیل در سطح شهر دیده نمی‌شود که نتیجه تلاش مدیریت شهری شیراز و دیگر دست‌اندرکاران است.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه حادثه تلخی در شیراز رقم خورد بود اما مجموعه شهرداری این کلانشهر بی‌نظیر عمل کرد، گفت: منتظر خدمات موتوری دستگاه‌های اجرایی نماندیم و به سرعت همه پرسنل ورود کردند.
محمد حسن پور خاطر نشان کرد: طی بارندگی‌های ایام نوروز و وقوع سیل، بیش از ۶۵۰ مسافر اسکان داده شد و ۱۵۰۰ خانواده‌ای که آواره شده بودند با کمک نیروهای مردمی و دستگاه‌های دولتی ساماندهی شدند.
بذرافشان شهردار منطقه ۳ شیراز با بیان اینکه در ایام نوروز اقدامات بی‌نظیری در این منطقه و سعدی شد اما وقوع سیل و آثار مخرب آن کمتر دیده شده است، ابراز داشت: روزانه ۳ هزار نیروی شهرداری در سعدی مستقر بودند و خدمات‌رسانی می‌کردند.
قاسم مقیمی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز هدف از این بازدید را بررسی و برنامه‌ریزی سلامت آسیب‌دیدگان از سیل شیراز عنوان کرد و اظهار داشت: پس از ورود سیلاب به شیراز به ویژه محله سعدی شیراز نیروهای مردمی و دولتی در منطقه حاضر و مشغول خدمات‌رسانی شدند.
قاسم مقیمی ادامه داد: با بروز بحران هماهنگی دستگاه‌های متولی امری ضروری است که شهرداری نیز به آن اهتمام داشت.
براساس این گزارش جمعی از اعضای شورا و دیگرمسوولان شهرداری شیراز در محله سعدی شیراز حاضر شدند و از روند بازسازی این محله پس از حادثه سیل بازدید کردند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات