نخستین ماراتن عکاسی کشور در مسیر اصلی گردشگری شهر قزوین برگزار می‌‌شود

نخستین ماراتن عکاسی کشور در مسیر اصلی گردشگری شهر قزوین برگزار می‌‌شود

به گزارش روابط عمومی جشنواره ملی عکس دارالسلطنه؛ رشوند آوه گفت: مسیر گردشگری شهر قزوین، محور فرهنگی- تاریخی شهر است که از هسته تاریخی شهر شروع شده، با طی خیابان سپه، دولتخانه صفوی و در ادامه با گذر از محلات شمالی شهر تاریخی قزوین به دروازه درب کوشک می رسد.

وی افزود: شهر قزوین همراه با تعدد آثار تاریخی ثبتی و توجه مجامع علمی به این شهر، نشان داده همواره از پتانسیل‌های بالای گردشگری برخوردار بوده و شهرداری قزوین به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در صنعت گردشگری شهر به دنبال بهره‌برداری از این ظرفیت بالای گردشگری است.

این مسئول با اشاره به اینکه تاکید بر مسیر گردشگری فرهنگی- تاریخی، گامی اجرایی در آغاز احیاء شهر تاریخی قزوین به شمار می‌رود گفت: در ارائه برنامه‌های پیشنهادی برای مسیر گردشگری، ضمن تلاش برای معرفی، تقویت و اصلاح مسیر گردشگری شهر تاریخی قزوین، کوشش به عمل آمده تا مداخلات کالبدی در بافت تاریخی به حداقل برسد.

وی با بیان این که مسیر گردشگری قزوین از ظرفیت‌های گردشگری زیادی برای معرفی برخوردار است، گفت: اصلی‌ترین هدف از انتخاب این مسیر به عنوان محور برگزاری نخستین ماراتن عکاسی کشور، تثبیت پتانسیل‌های آن در ذهن عکاسان به عنوان مبلغان فرهنگی و هنری در زمینه گردشگری و انعکاس تصاویر ثبت شده در سطح ملی و بین‌المللی است.

رئیس هیات اجرایی جشنواره ملی عکس دارالسلطنه اضافه کرد: از جمله شاخص‌های گردشگری در مسیر فرهنگی- تاریخی قزوین می‌توان به دروازه درب‌کوشک به عنوان یکی از ۹ دروازه کهن این شهر و حمام تاریخی قجر ‎از کهن‌ترین و بزرگ‌ترین گرمابه‌های قزوین متعلق به دوره صفویه در خیابان عبیدزاکانی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد:  ‎مجموعه تاریخى سعدالسلطنه به عنوان بزرگترین کاروانسرای سرپوشیده و مرکزتجاری داخل شهری کشور با وسعتی افزون بر ۶/۲ هکتار در خیابان امام خمینی(ره) و عمارت چهلستون، تنها کوشک باقی‌مانده از مجموعه کاخ‌های سلطنتی صفوی در قزوین، از دیگر جاذبه‌های گردشگری این مسیر محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان نوسازى و بهسازی شهر قزوین با اشاره به محدوده دولتخانه صفوی به عنوان یک میراث ماندگار فرهنگی در مسیر گردشگری این شهر گفت: بقعه چهار انبیاء، گراند هتل (اولین هتل مدرن ایران)، سردرب عالی‌قاپو (یکی از هفت ورودی دولتخانه صفوی)، خیابان سپه (اولین خیابان طراحی شده ایران)، مسجد جامع عتیق (یکی از کهن‌ترین مساجد ایران) و بقعه امامزاده حسین (ع) (فرزند امام رضا (ع)) از دیگر جاذبه‌های مسیر گردشگری قزوین هستند.

لازم به ذکر است؛ در دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین به جز بخش فتوماراتن، بخش‌های معماری، عکاسی با تلفن همراه و عکس‌های قدیمی نیز وجود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات به پایگاه الکترونیکی http://darolsaltaneh.qazvin.ir/ مراجعه نمایند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات