یک هزار و ۱۵۶ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندجی انجام شد

یک هزار و ۱۵۶ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندجی انجام شد

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از انجام یک هزار و ۱۵۶ عملیات اطفاء حریق وامداد و نجات طی سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: ۶۴۳ مورد از عملیات های انجام شده مربوط به حوادث آتش سوزی بوده و ۵۱۳ مورد نیز به عملیات امداد و‌ نجات انجام شده است.

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سنندج: رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر سنندج در جمع خبرنگاران عملکرد سال گذشته این سازمان را تشریح کرد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری  اظهار داشت : از مهم ترین رسالت کاری این سازمان  امداد رسانی بموقع به شهروندان در مواقع بروز حادثه و کاهش خسارت های جانی ومالی شهروندان است.

مهندس سهیل فضل وزیری بیان کرد :  سال گذشته یک هزار و ۱۵۶ عملیات  اطفاء حریق وامداد و نجات  در سطح شهر  انجام شد که ۶۴۳ مورد از عملیات های انجام شده مربوط به حوادث آتش سوزی بوده و ۵۱۳ مورد نیز به عملیات امداد و‌ نجات اختصاص داشته است.

وی افزود: بیشترین آمار مربوط به عملیات مهار آتش سوزی در سطح فضای سبز، جنگل ها و مراتع با ۳۷۸ مورد و کمترین آن نیز به یک مورد اطفاء حریق در مراکز بهداشتی و درمانی مربوط بوده است.

وی ادامه داد: دیگر عملیات اطفاء حریق شامل مسکونی ۱۰۱ فقره، خودرو و‌ ماشین آلات ۷۰ فقره، تجاری ۳۶ مورد، ضایعات و زباله ۲۸ مورد، تاسیسات شهری ۷ مورد، اداری ۸ فقره، مراکز آموزشی ۳ مورد، صنعتی ۲ مورد، انبار ۲ مورد و ۷ مورد نیز مربوط به سایر موارد بوده است.

فضل وزیری خاطرنشان کرد:  ۵۱۳ فقره عملیات امداد و نجات نیز طی سال گذشته انجام شده  که این عملیات ها شامل ۱۹۴ مورد گرفتن حیوانات وحشی و موذی، ۱۱۴ مورد گیر کردن در آسانسور، ۴۸ فقره امداد در تصادفات، ۴۶ مورد گیرکردن انگشتر، ۲۵ مورد بسته شدن درب، ۲۱ فقره آبگرفتگی و سیلاب، برف و کولاک ۸ مورد، کوهستان ۷ مورد، انفجار گاز ۸ مورد، عملیات غواصی ۶ مورد، سقوط از ارتفاع ۲ مورد، سقوط در چاه ۲ مورد، سقوط اشیاء خفگی و گاز گرفتگی و ریزش آوار ۳ مورد و ۲۹ عملیات نیز به سایر موارد اختصاص داشته است.

فضل وزیری همچنین اظهار داشت:  در عملیات های صورت گرفته تعداد ۷۵ نفر از شهروندان دچار آسیب دیدگی شده و متاسفانه تعداد ۲۶ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

وی اعلام کرد : یک هزار ۱۲۲ عملیات انجام شده در محدوده شهر ،۲۲ عملیات خارج از محدوده شهر و ۱۲ عملیات هم در محدوده روستاها انجام شده است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج در نهایت تصریح کرد: در طول سال گذشته ۱۲ هزار و ۶۹۹ نفر تحت آموزش قرار گرفتند که شامل ۲۱۴۰ نفر به صورت درون سازمانی و ۱۰۵۵۹ به صورت برون سازمانی آموزش  لازم را فرا گرفتند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری سنندج

    منبع خبر

    شهرداری سنندج

    شهرداری سنندج یک شهرداری در شهر سنندج می باشد

      نظرات