اجرای پیاده‌راه در میدان ارگ و پارک شورا اولویت کاری من در سال جدید است

شهردار کرمان:
اجرای پیاده‌راه در میدان ارگ و پارک شورا اولویت کاری من در سال جدید است
حال و هوای کرمان، متفاوت خواهد شد
تداوم اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری نوروز شهرداری در سال جدید

شهردار کرمان گفت: برنامه‌های فرهنگی هنری شهرداری که در ایام عید مورد استقبال مردم قرار گرفتند؛ در طول سال نیز به مناسبت‌های مختلف اجرا خواهند شد.
به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم‌زاده در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که شب گذشته در محل شورا برگزار شد با  تبریک عید نوروز و اعیاد شعبانیه و نیز تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنان در پی سیلاب اخیر افزود: ما در شهرداری کرمان در سالی که گذشت با برنامه‌ریزی، ساختارهایی را که لازم داشتیم؛ پی‎ریزی کردیم که از جمله به روز رسانی لوایح و خرید نرم‌افزارهای مورد نیاز شهرداری بود.
وی گفت: در این راستا عمده مطالعات و برنامه‌ریزی‌هایی که نیاز بود را انجام دادیم تا شهرداری بتواند در سنوات بعد مسایل خود را به سهولت پیش برده و ثمرات کارهای کارشناسی انجام داده شده را ببیند.
عالم‌زاده ادامه داد: برخی از این اقدامات زیربنایی مانند به روز رسانی لوایح درآمدی به کار کارشناسی دقیق و وقت مضاعف نیاز داشتند. چرا که از بیش از ۱۰ سال بود که به روز نشده بودند و خوشبختانه به خوبی از این مرحله گذر کردیم و امسال از این بابت به موضوعات دیگر خواهیم بپرداخت.
وی تصریح کرد: همچنین در سالی که گذشت، اولویت کارهای ما، اتمام پروژه‌های ناتمام بود که بیشتر آنها اجرا شدند و برخی هم مانند پروژه‌ی ابوذر در حال اجرا هستند.
عالم‌زاده گفت: البته پروژه تقاطع غیرهم سطح ابوذر قرار بود تا فروردین امسال به اتمام برسد که به دلیل مشکلات فنی که برای پیمانکار به وجود آمده مانند تهیه مصالحی که وارداتی هستند؛ به اتمام نرسید و قرار است بعد از رفع این موارد تا پایان خردادماه به اتمام برسد.
شهردار کرمان افزود: همچنین سعی کردیم تا پایان سال گذشته، ۲۰ پارک و بوستان کوچک که بین ۱۰۰۰ تا ۳ هزار متر مربع متراژ داشتند را برای ایام عید آماده کرده و اجرا کنیم که۱۸ پارک قبل از عید به بهره ‌برداری رسیدند. پارک تمدن ۱۰ فروردین به بهره‌برداری رسید و بوستان شهدای شهرداری هم ظرف چند روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: اجرای ۱۵ سفره‌ی هفت سین و ۱۷ المان نیز از مجموعه کارهایی بود که به مناسبت ایام نوروز انجام شد.
شهردار کرمان به ارتقای ناوگان اتوبوسرانی شهرداری کرمان نیز اشاره کرد و گفت: بعد از خرید ۵ دستگاه اتوبوس از مشهد و تهران، ۱۳ اتوبوس هم نوسازی شد که دو دستگاه آن، به توان‌یابان و یک دستگاه اتوبوس دو طبقه هم به گردشگری اختصاص یافت.
وی ادامه داد: ۱۰ دستگاه دیگر هم بعد از نوسازی در محور شریعتی در حال تردد و خدمت رسانی هستند.
شهردار کرمان با بیان اینکه ۱۰ دستگاه دیگر هم نوسازی شدند و بعد از خرید لاستیک و رفع کمبودهای آنها به ناوگان اتوبوسرانی شهرداری کرمان اضافه می‌شوند؛ تصریح کرد: امیدواریم این کمبودها به زودی رفع شده و این ۱۰ دستگاه هم تا اردیبهشت ماه به این ناوگان افزوده شوند.
وی گفت: با این اقدامات در مجموع ۳۰ دستگاه نوسازی شده که مشکلات اتوبوس‌های قبلی را ندارند و به کولر و بخاری هم مجهز هستند؛ به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شده‌‌اند که کمبودهای این سیستم را تا حدودی رفع می‌کنند.
شهردار کرمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تحقق و عمل به آنچه که به عنوان شهردار به مردم برای ایام نوروز قول داده بود، اشاره کرد و خاطرنشان کرد: به قول خود عمل کرده و فروردین ماه سال جاری با همه‌ی فروردین های سنوات قبلی شهرداری کرمان از لحاظ اجرای برنامه‌ی متنوع فرهنگی، هنری و جشنواره ها متفاوت بود و بازتاب خوبی بین همشهریان و مسافران نوروزی داشت.
عالم‌زاده ادامه داد: اجرای تئاتر، جشنواره های مختلف، موسیقی نواحی، سنتی و پاپ، برای همه‌ی سلایق و سنین، هدیه‌ی شهرداری کرمان به همشهریان خوب و فهیم کرمانی و نیز مهمانان نوروزی بود.
وی گفت: این برنامه های نوروزی ۲۳ فرودین ماه، با برپایی نمایشگاه خوشنویسی استاد امیرخانی، استاد شیرازی و استاد ملک‌زاده از اساتید بزرگ خوشنویسی کشور در نگارخانه پارک مطهری به پایان می‌رسند که حضور آنها در کرمان، افتخاری است و از همه برای دیدن این نمایشگاه که سطح بالایی دارد و برای اولین بار در کرمان برگزار می‌شود؛ دعوت به عمل می‌آوریم.
شهردار کرمان با بیان این که اجرای خوب و با کیفیت این مجموعه برنامه‌ها ممکن نبود مگر با همکاری شورای اسلامی شهر کرمان که شهرداری را در تصویب بودجه‌ها و کلیه‌ی مسایلی که نیاز به همراهی داشت؛ یاری دادند، افزود: جا دارد از یکایک اعضای شورای اسلامی شهر کرمان تشکر و قدردانی کنم که زمینه‌ی اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری مختلف شهرداری به خصوص اجرای کنسرت در فضای باز را فراهم کردند.
عالم‌زاده تصریح کرد: یکی از برنامه های خوب شهرداری در ایام نوروز که با استقبال خوبی هم همراه شد؛ اجرای کنسرت در فضای باز بود که به ما نشان داد که مردم ما مردمی فهیم، منضبط و هنردوست هستند که ۲۰ هزار نفر در فضای باز در کنار یکدیگر به گونه ای قرار می‌گیرند که کوچکترین حاشیه و مشکلی به وجود نمی‌آید و این قوت قلب را به ما می‌دهند که اجرای این کنسرت ها را در طول سال در فضای باز ادامه بدهیم.
وی گفت: لازمه‌ی اجرای خوب این برنامه‌ها همکاری استاندار، معاونان ایشان شورای تامین استان، اداره کل اطلاعات، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اسلامی شهر کرمان، نیروی انتظامی، اورژانش کرمان  و به خصوص همکاران ما در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان در کنار سایر کارکنان شهرداری که کار مضاعف انجام دادند تا این برنامه ها به خوبی برگزار شوند؛ بود که جا دارد از همه تشکر و قدردانی کنم.
شهردار کرمان از اصحاب رسانه نیز تشکر کرد و گفت: از اصحاب رسانه که ضمن انتشار اخبار این روزهای شهرداری، از خدمات شهرداری در این ایام تشکر کردند سپاسگزارم چرا که این قدردانی و خداقوت باعث دلگرمی کارکنان شهرداری که از تعطیلات عید و دید و بازدیدهای خود گذشتند تا مردم عیدی شاد داشته باشند؛ می‌گردد و سبب می‌شود سال‌های بعد بهتر و بیشتر فعالیت کنند.
وی با بیان این که قطعا اجرای برنامه‌های خوب فرهنگی هنری در طول سال ادامه پیدا خواهد کرد؛ گفت: در اولین جلسه شورای مدیران شهرداری در اولین روز کاری سال جدید، اولویت کاری، سیاست‌ها، وظایف و برنامه‌های هر معاونتی تبیین شد که به زودی آنها را در قالب منشور  به اطلاع همگان خواهیم رساند.
شهردار کرمان همچنین در این نشست به برنامه های سال جاری شهرداری نیز اشاره و تصریح کرد: در سالی که پیش رو داریم؛ پروژه‌های بزرگ و کوچک زیادی را اجرا خواهیم کرد که همکاران ما در حوزه‌ی اطلاع رسانی شهرداری آنها را در طول سال به اطلاع مردم خواهند رساند.
عالم‌زاده ادامه داد: البته در سال جاری سه برنامه مهم را اولویت کاری خود قرار دادم که اجرای پیاده‌راه در میدان ارگ و پارک شورا بعد از تصویب در کمسیون ماده ۵ و اجرای پارک گردشگری در کرمان خواهد بود که با اجرای آنها حال و هوای کرمان، متفاوت خواهد شد.
وی در پایان مجددا از شورای اسلامی شهر کرمان که در برگزاری جلسات همت کرده و با زبان مشترک و کارشناسی مصوبات شهرداری را تصویب کردند و نیز کارکنان شهرداری کرمان که در اجرای برنامه های نوروزی تمام سعی خود را کردند، تقدیر کردند.

فاطمه نخعی‌فر

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۸۸۵.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات