باید فضای امنی را برای دوچرخه سواری فراهم کرد


شهردار کرمان:
باید فضای امنی را برای دوچرخه سواری فراهم کرد
ایجاد فرهنگ دوچرخه سواری نیازمند فعال شدن پویش های مردمی در این زمینه است
مدیریت شهری کرمان به توسعه‌ی فضاهای انسان محور علاقه‌مند است

شهردار کرمان گفت: ایجاد مسیر دوچرخه سواری در شهر کرمان نیازمند فرهنگ سازی است و این امر مستلزم فعال شدن نهادهای اجتماعی و پویش‌های مردمی در این زمینه است.
به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم زاده در نشستی که با حضور جمعی از ورزشکاران دوچرخه سوار و فعالان پویش های دوچرخه سواری برگزار شد؛ افزود: مجموعه مدیران شهرداری کرمان در این دوره، به توسعه‌ی فضاهای انسان محور و پیاده محور علاقه‌مند هستند.
وی با اشاره به این که هم اکنون در حال برداشتن گام های اولیه در این زمینه هستیم، خاطرنشان کرد: در کنار مسیر دوچرخه سواری در هفت باغ و بخشی از مجموعه پردیسان قائم، قرار است در محور بلوار جمهوری و خیابان هزار و یکشب، مسیر دوچرخه سواری به شکل ویژه‌ای دیده شود.
وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت این موضوع قبل از اجرای مسیرهای دوچرخه سواری باید فرهنگ دوچرخه سواری نهادینه شده و نگاه مدیریت شهری در مورد حمل و نقل انسان محور به جامعه منتقل شود.
وی با اشاره به این که در طرح جامع حمل و نقل شهرکرمان، مسیر دوچرخه سواری نیز دیده شده است؛ تصریح کرد: باید در این مسیر با گرفتن نقطه نظرات کارشناسان با تجربه گام‌به‌گام پیش رویم و اقدامات لازم را اولویت بندی کنیم.
شهردار کرمان افزود:برای ایجاد مسیر دوچرخه سواری باید زیر ساخت ها را فراهم و فضای امنی را برای دوچرخه سوار ایجاد کرد.
عالم زاده همچنین گفت: در راستای ایجاد مسیر پیاده و دوچرخه در شهر کرمان ستادی تشکیل دادیم و در حال مطالعات ویژه ای در این زمینه هستیم.
شهردار کرمان افزود:قصد داریم در کارگروه‌های مشورتی، ایجاد مسیر دوچرخه سواری را پیش ببریم و طرح جامعی در این زمینه داشته باشیم.
در ادامه این جلسه احسان منصوریان مسئول سازمان مردم نهاد هم رکابان شهری مشهد، از توجه شهردار کرمان به مقوله حمل و نقل انسان محور ابراز خرسندی کرد و گفت: این سازمان مردم نهاد در زمینه‌ی ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه به جای موتور و خودرو در سطح کشور فعالیت دارد.
وی از دیدار با ۲۲شهردار در کشور خبر داد و افزود:برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری به همراه خانواده خود به ۱۷ استان سفر کردم.
وی در ادامه بومی سازی اطلاعات، ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه، انتقال اطلاعات به مدیران شهری را از اهداف این سازمان مردم نهاد ذکر کرد و پیشنهاد داد کارگروه توسعه حمل و نقل انسان محور متشکل از کارشناسان شهرسازی، ترافیک، فعالان محیط زیست، ناظر پویش‌های مردمی، مسئول آموزش پلیس راهور و نماینده هیات دوچرخه سواری تشکیل شود.
مهدیه جعفری

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۲charkhesavar.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۲charkhesavari.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات