دریچه تحتانی سد الغدیر ساوه به‌میزان ۳۰مترمکعب در ثانیه...

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: دریچه تحتانی سد الغدیر ساوه به‌میزان ۳۰مترمکعب در ثانیه بازگشایی شد.

مهندس عزت‌اله آمره ای در جلسه شورای مشترک ستاد مدیریت بحران استان مرکزی و شهرستان ساوه با اشاره به ظرفیت سد الغدیر ساوه اظهارداشت: سد الغدیر در سال ۱۳۷۶ با ظرفیت ۲۷۷میلیون مترمکعب احداث شد بعد از ۲۲سال برای اولین بار در همان سال سرریز کرد هم‌اکنون ۱۵۰ مترمکعب ورودی آب به سد است ان‌شاءالله در هفته آینده جشن سرریز شدن آن را بگیریم.

وی افزود: از دو روز آینده دریچه تحتانی رسماً به‌جهت به تعادل رسیدن حجم آب سد به‌میزان ۳۰ مترمکعب در ثانیه باز می‌شود که این اقدام گام مهمی جهت جلوگیری از سرریز جدی و بروز بحران احتمالی خواهد بود و امروز این دریچه‌ها به‌صورت نمادین در حضور استاندار مرکزی بازگشایی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی تصریح کرد: موانع پایین‌دستی سد الغدیر باید برداشته شود تا مشکلی در رهاسازی آب بر اثر سرریز و باز کردن دریچه‌ها در جاده‌های روستایی نظیر جاده و پل سرخ‌ده و نیز آبگرفتگی روستاهای اطراف به‌وجود نیاید.

مهندس آمره ای بیان کرد: برخی از تاسیسات برداشت آب نیز در پایین‌دست سد الغدیر وجود دارد که قطعاً بر اثر سیلاب آسیب خواهد دید که باید جمع‌آوری شود به‌دلیل بارندگی‌هایی که در روزهای آینده درپیش داریم احتمال بروز سیلاب‌های دیگر و افزایش حجم آب و دبی ورودی به سد وجود دارد.

وی ادامه داد: نمی‌توان گفت دوران خشکسالی تمام شده و از آن دوره دور شدیم این در صورتی مقدور است که چندین سال پی‌درپی این میزان بارش را داشته باشیم بنابراین مدیریت مصرف آب همچنان باید در دستور کار قرار بگیرد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات