مجریان و ناظران طرح جامع برای اجرای دقیق آن قسم یاد می‌کنند

مجریان و ناظران طرح جامع برای اجرای دقیق آن قسم یاد می‌کنند

www.BanaNews.irمشاور عالی طرح جامع شهر تهران، از برگزاری مراسم نمادین "قسم یادکردن دست‌اندرکاران اجرای طرح جامع شهر تهران و شهرداران مناطق" خبر داد و گفت: به این ترتیب دست‌اندرکاران اجرایی این طرح علاوه برتعهد اخلاقی و درونی، نوعی تعهد اجتماعی و همگانی نیز خواهند داشت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مسعود شفیق در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اعلام اینکه به زودی کلیه شهرداران مناطق و سایر دست اندرکاران اجرایی و نظارتی به صورت نمادین نسبت به اجرای دقیق و نظارت مستمر بر طرح جامع شهر تهران قسم یاد می‌کنند، اظهار کرد: این مراسم به صورت نمادین همانند قسم یاد کردن برای سایر قوانین برگزار می‌شود تا به این ترتیب دست‌اندرکاران اجرایی این طرح علاوه بر تعهد اخلاقی و درونی نوعی تعهد اجتماعی و همگانی نیز داشته باشند.

وی با بیان این که یکی از نگرانی‌ها در مورد اجرای طرح جامع، سلیقه‌ای عمل کردن شهرداری‌های مناطق در مورد بخش‌های مختلف آن است، اظهار کرد: در صورت اجرای دقیق این طرح بسیاری از رفتارهای سلیقه‌ای در مناطق حذف خواهد شد و برای این مسئله باید اهرم‌های نظارتی قوی‌تر شود.

مشاور عالی طرح جامع شهر تهران با بیان اینکه اجرای طرح جامع باید مشارکت حداکثری مردم را به همراه داشته باشد و به موفقیت‌های مورد نظر برسد، اضافه کرد: دو عامل شفافیت و دسترسی آسان برای مردم می‌تواند در همراهی آنها برای اجرای طرح موثر باشد؛ به همین دلیل موضوع اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در جریان اجرای طرح اهمیت زیادی دارد.

شفیق یادآور شد: در عین حال کمیسیون ماده ۵ و واحدهای نظارتی اداره کل شهرسازی و کمیته برنامه‌ریزی و توسعه استان بر اجرای دقیق طرح جامع نظارت می‌کنند.

 

 

    نظرات