در جلسه  مشترک ستاد مدیریت بحران استان مرکزی در شهرستان ساوه تدابیر لازم برای تداوم آبرسانی به شهر ساوه  و روستاهای تحت پوشش سد الغدیر اندیشیده شد

در جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران استان مرکزی در شهرستان ساوه تدابیر لازم برای تداوم آبرسانی به شهر ساوه و روستاهای تحت پوشش سد الغدیر اندیشیده شد


۸۰۰x۶۰۰

در جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران استان مرکزی که به ریاست استاندار مرکزی در شهرستان ساوه برگزار شد استاندار مرکزی با تاکید بر حفظ آب سد الغدیر ساوه در شرایط کنونی به عنوان ذخیره استراتژیک نسبت به توزیع عادلانه آن نیز تاکید نمود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی سید علی آقا زاده استاندار مرکزی در جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران استان مرکزی در شهرستان ساوه با اشاره به افزایش حجم آب سد الغدیر ساوه در اثر بارندگی های اخیر افزود: سد الغدیر از سدهای بزرگ کشور و کاملا استوار و پایدار است و به لحاظ فنی با توجه به اینکه در آستانه سرریز شدن است، هیچ مشکل فنی ندارد.

آقازاده با بیان اینکه افزایش میزان تصفیه آب شرب در تصفیه‌خانه آب ساوه از جمله مصوبات ستاد مدیریت بحران است و باید با جذب اعتبارات ملی و تخصیص اعتبارات استانی انجام شود بر برنامه ریزی برای احداث یک مدول تصفیه خانه آب تاکید نمود.

وی با اشاره به آسیب های وارده ناشی از سیل تصریح کرد: تخریب پل منتهی به سدالغدیر از خسارات سیل اخیر است و در اولین فرصت ممکن این پل احیا خواهد شد.

در این جلسه با اشاره یوسف عرفانی نسب سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی به احتمال افزایش کدورت آب سد الغدیر پس از باز نمودن دریچه های سد و لزوم چاره اندیشی در این خصوص ، مقرر شد آب شرب شهر و روستاهای دریافت کننده آب از این سد از کانالی جداگانه تامین گردد.

همچنین با ابراز نگرانی مهندس عرفانی نسب از امکان آسیب به تاسیسات آب روستاهای پایین دست سد پس از باز شدن دریچه ها مقرر شد اقدامات پیشگیرانه در این زمینه اندیشیده شود.

گفتنی است تامین آب مورد نیاز مردم از سد الغدیر بدون هیچگونه مشکلی همچنان ادامه دارد.

نویسنده :زهرا طراوتی فکور

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی

    شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی یک شرکت در شهر اراک می باشد

      نظرات