اقتصاد شهری با شهروندانی سالم و توانمند به حرکت در می‌آید

اقتصاد شهری با شهروندانی سالم و توانمند به حرکت در می‌آید

به گزارش شهریار ، محمدحسین حسن‌زاده در گفتگو با برنامه رادیویی شهریمیز با بیان این مطلب اظهار داشت: اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز نیز در این راستا خدمات مختلفی ارائه می دهد که از این میان ۲ نوع خدمات ویژه تنها در بحث سلامت است.

حسن‌زاده با اشاره به نخستین بخش از این دو مورد خدمات سلامتی، گفت: اقدامات درمانی برای همکاران شهرداری و خانواده‌های آنها که شامل ۵۰ هزار نفر از مردم تبریز است، یکی از این خدمات است که طی آن اداره کل سلامت و امور اجتماعی تمامی نیازهای بهداشتی و درمانی و پزشکان متخصص مورد نیاز را برای این قشر فراهم کرده است.

وی افزود: بخش مهمی از رضایتمندی همکاران و خانواده‌های آنها بهره‌مندی از خدماتی است که در این بخش ارائه می شود. بدون شک این سیستم خدمات رسانی یکی از مجموعه هایی است که در سطح استان و حتی کشور رضایتمندی از ارائه خدمات را برای همکاران مجموعه شهرداری در پی داشته است.

مدیرکل اداره سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز توسعه سلامت شهروندی را دومین بخش از خدمات این اداره کل عنوان کرده و گفت: برای تمامی شهروندانی که در تبریز زندگی می کنند، در قالب سلامت شهروندی برنامه ریزی خدماتی داشته‌ایم.

حسن‌زاده ادامه داد: با توجه به گستردگی و پر جمعیت بودن تبریز که یکی از کلانشهرهای بزرگ کشور است شاید دسترسی به تک تک همشهریان برای ما میسر نباشد ولی تعدادی برنامه‌های عمومی جهت آگاهی رسانی برای شهروندان و افزایش اطلاعات آنها در خصوص رفتارهای شخصی و اجتماعی برگزار می‌شود که بتوانند با رعایت آنها نسبت به اصلاح کوچکی در مورد سلامت خود و سلامت شهر تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم گسترش مسیرهای پیاده راه در نقاط مختلف تبریز اشاره کرده و افزود: در سیاست‌های کلان شهری توسعه پیاده ‌راه‌ها از اولویت‌هایی است که پیگیری می‌شود و اخیرا شاهد هستیم توسط مناطق مختلف شهرداری تبریز این موضوع در دست اقدام است.

مدیرکل اداره سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز ادامه داد: توسعه پیاده راه‌ها در راستای اهمیت توسعه پیاده روی در شهر به عنوان یکی از پارامترهای موثر در سلامت شهروندان است. برخی امراض مثل بیماری‌های قلبی و ریوی یا بیماری‌های فشار خون و دیابت وجود دارد که ناشی از برنامه های اشتباه است؛ ناشی از رفتارهای رعایت نشده یا یا سبک زندگی نادرستی که ما به آن عادت کرده ایم.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه شهرداری تبریز موظف به اجرای اقداماتی برای اصلاح این رفتارها است، اظهار داشت: اگر بخواهیم با این بیماری‌ها مقابله کنیم این اقدام با افزایش تحرک شهروندان ممکن می شود. به طور مثال اصلی‌ترین عامل بیماری دیابت چاقی است. به طور حتم پیاده روی برای شهروندان می‌تواند بیش از داروهای مصرفی مثمرثمر باشد.

وی از فعالیت ۱۷ خانه سلامت در مناطق و محلات مختلف تبریز خبر داده و گفت: بیشترین تاکید این خانه‌های سلامت بر آموزش‌های عمومی، آموزش‌های شهروندی و آموزش‌های رفتاری و اجتماعی است که توجه به تغذیه سالم، ورزش همگانی و... از جمله این موارد به شمار می‌رود.

مدیرکل اداره سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به وظیفه شهرداری ها در قبال سلامت شهروندان، یادآور شد:شهرداری تبریز در بخش‌های مختلف خدمات شهروندی ارائه می‌دهد که عمران و خدمات شهری جزو اقداماتی است که شهروندان بیشتر با آنها آشنا هستند. در کنار اینها که وظایف ذاتی شهرداری محسوب می شود، یکی از اصلی‌ترین وظایف شهرداری توجه به سلامت شهروندانی که در این شهر زندگی می‌کنند چراکه شهروندان از اصلی ترین عوامل ایجاد کننده شهر و توسعه شهری هستند.

حسن‌زاده اظهار داشت: قطعا بدون برنامه برای شهروندان امکان مدیریت نداریم و شهری توسعه یافته و آباد است که شهروندان آن سالم و توانمند باشند. به عبارتی اگر شهروندان سالم و توانمند باشند اقتصاد شهری به حرکت در می آید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات