محله سعدی شیراز، بازسازی و احیا می شود

محله سعدی شیراز، بازسازی و احیا می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: بازسازی و احیای بافت های فرسوده محله سعدی شیراز که در جریان سیل اخیر آسیب دیده اند و یا در معرض حادثه قرار دارند توسط یک هیات اجرایی انجام خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز به نقل از خبرگزاری ایرنا، سید محمد پژمان، چهارشنبه در بازدید از مناطق سیل زده شهر شیراز (محله سعدی و دروازه قرآن)، محله سعدی را از محله های مورد هدف بازآفرینی شهری دانست و افزود: در جریان سیل اخیر به شهروندان ساکن محله سعدی و همچنین اموال و خانه های آنها خسارت هایی وارد شده که ضروری است رفع مشکلات ساکنان این محله با اولویت و رویکردی ویژه دنبال شود.
وی ادامه داد: از آنجا که محدوده مورد هدف بازآفرینی در محله سعدی گسترده است، بر اساس توافقی که با مسئولان استان فارس داشته ایم، مقرر شده بخش ها و محدوده هایی که کوچک تر است و در معرض حادثه قرار دارند با شتاب بیشتری بازسازی و احیا شوند.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و لزوم اجرایی و عملیاتی شدن اهداف و برنامه ها در این محله، بحث تشکیل یک سازمان اجرایی مستقل برخوردار از اختیارات در دستور کار قرار گرفت تا نسبت به رفع مشکلات و ارتقای کیفیت زندگی مردم و تامین آسایش، امنیت و رفاه آنها اقدام کند.
پژمان گفت: بی شک تمام امکانات و ابزاری را که در اختیار داریم در اختیار این هیات اجرایی قرار خواهیم داد.
او افزود: این هیات اجرایی برای انجام کارها باید مشاوری انتخاب کند که بتواند با انجام مطالعات دقیق، طرح های اجرایی را با دقت عملیاتی کند تا ما هم قادر باشیم امکانات و منابع مورد نیاز را تامین و جذب کنیم.
وی بیان داشت: همچنین ضروری است شرکت آب منطقه ای فارس مطالعات خود را در این محدوده ها به ویژه نقاط آسیب دیده از سیل، عملیاتی و تکمیل کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات