اعتبارات بازگشایی، لایروبی و رفع تصرف رودخانه های استان افزایش...

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در حاشیه بازدید استاندار از عملیات بازگشایی کال زرکش، از نظر مساعد استاندار برای افزایش چندبرابری اعتبارات بازگشایی، لایروبی و رفع تصرف رودخانه های استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمد علایی در این زمینه گفت: با نظر استاندار قرار شد اعتبارات برای لایروبی، باگشایی و رفع تصرف از بستر و حریم رودخانه های استان چند برابر شود.

وی افزود: رودخانه های شاندیز و طرقبه نیز باید بازگشایی شود، چرا که این مسیر، مسیر گردشگری است و در صورت جاری شدن سیل همانند بمب ساعتی خواهد بود و این منطقه در برابر سیلاب به شدت آسیب پذیر است.

علایی با بیان این که ما به دنبال شناسایی مسیل های خطرناک و بازگشایی آن هستیم، تصریح کرد: با کمک نهادها و دستگاه هایی همچون هلال احمر، راهداری، فرمانداران و همه دستگاه های اجرایی، رودخانه فاروب رومان در نیشابور و بقیه رودخانه های خطرناک استان به گونه ای مدیریت و بازگشایی شد که هیچ مشکلی پیش نیامد.

وی یادآور شد: در کلات، قوچان، مشهد، نیشابور، ارتفاعات طرقبه و شاندیز، سبزوار، بردسکن، خواف و تایباد خوشبختانه با کاری پخته و عملیاتی به لطف خدا هیچ آسیبی نداشتیم این در حالی است که طی سال های گذشته تلفات زیادی در این مناطق  داشتیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با تاکید بر این که اولویت ما در شرایط فعلی بازگشایی حریم و بستر رودخانه های استان است گفت: در روزهای گذشته کال خطرناک زرکش را به سرعت بازگشایی کردیم و تا کنون حدود ۷ کیلومتر بازگشایی شده و امروز نیز استاندار محترم از روند بازگشایی کال بازدید کردند.

وی افزود: این کال هر ساله بر اثر جاری شدن سیل  تلفات داشت اما امسال این کال به همراه کشف رود، پاوا و سیاسک به گونه ای مدیریت و بازگشایی شد که هیچ مشکلی نداشتیم .

علایی با اشاره به برنامه های پیش رو در این زمینه یادآور شد: طرح ما این است که رودخانه زشک از داخل روستای زشک عبور کند و دو طرف آن راه رفت و برگشت در نظر گرفته شود. این موضوع برای طرقبه و شاندیز هم وجود دارد. این اقدام بزرگی است که قرار شده در این زمینه از طرف استانداری به ما کمک شود.

وی اظهار کرد: از مردم خواهش می کنیم در رستوران هایی که بستر رودخانه را تصرف کرده و تخت هایی برای استفاده مردم گذاشته اند حضور نیابند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات