در آینده نزدیک مشکل سیلاب در شهر مشهد نخواهیم داشت

در آینده نزدیک مشکل سیلاب در شهر مشهد نخواهیم داشت

استاندار خراسان رضوی با اشاره به عملکرد شایسته شرکت آب منطقه ای در پیشگیری از وقوع سیلاب گفت:با توجه به تمهیدات اندیشیده شده خراسان رضوی کمترین خسارت را در بارندگی ها و سیل های اخیر داشته است و انشاله به زودی مشکل سیلاب در مشهد نخواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، علیرضا رزم حسینی در بازدید از کال زرکش و اقدامات شرکت آب منطقه ای در این زمینه افزود: یکی از مناطق بسیار پرخطر و سیل خیز کال زرکش است که طی سال های گذشته بارها طغیان کرده و خسارات فراوانی وارد کرده بود.

وی ادامه داد:  خوشبختانه شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی تدابیر خوبی برای اصلاح این وضعیت اندیشیده است و مسیر کال زرکش تا کنون به طول ۱۰ کیلومتر بازگشایی و  لایروبی شده و دیواره های دائمی ساحلی نیز به زودی نصب می شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که  کال زرکش به سمت رودخانه کشف رود می رود و کشف رود رودخانه ای به طول ۲۶۰ کیلومتر است ادامه داد:  امیدواریم با توجه به اقدامات بسیار مهم انجام شده حوزه شهر مشهد و روستاهای اطراف آن از خطرات سیلاب و خسارت های آن مصون بماند.

رزم حسینی همچنین با اشاره به وضعیت ییلاقات اطراف مشهد گفت: در ۳ هفته گذشته اقدامات خوبی در طرقبه و شاندیز برای مقابله با سیلاب انجام شده و مسیر هایی که منجر به ایجاد سیلاب و مانع از جاری شدن روان آب  ها میشد ، تخریب شده  و البته متاسفانه همچنان بسیاری از ساخت و ساز ها غیر مجاز و در حریم و بستر رودخانه وجود دارد که  یکی از تهدیدات جدی طرقبه و شاندیز محسوب می شود.

استاندار خراسان رضوی با اظهار امیدواری برای این که همین کار خوبی که در کال زرکش صورت گرفته در منطقه طرقبه و شاندیز نیز انجام شود تصریح کرد: تا چند روز آینده که احتمال جاری شدن سیلاب وجود دارد مردم احتیاط لازم را داشته باشند و ما نیز در کنار سایر مسئولان متعهد به انجام وظایف محوله در مقابل سیلاب هستیم.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات