بیش از ۲۰ عنوان برنامه فرهنگی، ادبی و اجتماعی در نوروز ۹۸ اجرا شد

بیش از ۲۰ عنوان برنامه فرهنگی، ادبی و اجتماعی در نوروز ۹۸ اجرا شد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: بیش از بیست عنوان برنامه فرهنگی، ادبی و اجتماعی توسط این سازمان در ایام نوروز ۹۸ در شیراز اجرا شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، ابراهیم گشتاسبی‌راد به تشریح برنامه‌های این سازمان در نوروز ۹۸ پرداخت و اظهار کرد: ویژه برنامه تحویل سال در گلزار شهدا در جوار شهدای گمنام با حضور خانواده شهدا در دارالرحمه برگزار شد.
وی افزود: همزمان برنامه سال تحویل در گذر حافظیه شامل اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و گردشگری از ساعت ۹ شب تا ۳ بامداد ادامه داشت که بخشی از آن به معرفی آئین نوروز مردم فارس و شیراز اختصاص داشت و بخشی دیگر به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر بود. در کنار آن برنامه‌های موسیقی، تئاتر و تفال به دیوان حضرت حافظ نیز اجرا شد که از این برنامه بیش از ۵ هزار نفر استقبال کردند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز با بیان اینکه کوی ترنم و ترانه، برنامه‌ای بود که در کوچه جنب آرامگاه حافظیه از تاریخ ۲۸ اسفندماه شروع شده و تا ۳۰ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در قالب این برنامه به صورت پایلوت بحث گردشگری ادبی و شبانه اجرا می شود
گشتاسبی‌راد بیان کرد: این برنامه پنج دوره پایتختی استان فارس به صورت ارائه اطلاعات کلی به نمایش گذاشته شده و یک دوره ویژه که دوره معاصر است به جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) و پایتخت فرهنگی و هنری شیراز اشاره داشت و داشته‌های مذهبی و تاریخی و فرهنگی استان و پنج دوره دیگر بعد از آن در معرض دید عموم قرار گرفته شد.
به گفته وی در این کوچه نیز کافه کتاب ایجاد و برنامه‌های ادبی اجرا می شود و این گذر ۲۴ ساعته بود و گردشگری شبانه را به صورت آزمایشی اجرا می کند.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه جشنواره نان و روستا در باغ ملی در ایام نوروز با همکاری دفتر امور کل روستایی استانداری و شهرداری منطقه سه برگزار شد، عنوان کرد: این جشنواره شامل ۱۰ عدد غرفه پخت نان بود که در هر غرفه حداقل بیش از ۴ نوع از نان‌های محلی استان فارس ارائه می‌شد.
گشتاسبی‌راد تاکید کرد: این موضوع تنوع نان در استان و کشور را نشان می‌دهد و جشنواره‌ نان و روستا با هدف توسعه گردشگری روستایی و گردشگری خوراک و معرفی ظرفیت‌های این حوزه برگزار شد که هر روز از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۲۳ ادامه داشت.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز اظهار کرد: سازمان فرهنگی در نظر دارد در سال ۹۸ بزرگترین جشنواره نان ایرانی را برگزار کند لذا یکی از اهداف برگزاری جشنواره نان و روستا بررسی و چگونگی نحوه اجرای این جشنواره در بعد ملی به عنوان یک رویداد در حوزه گردشگری خوراک است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره شادشهر در باغ جنت در تعطیلات نورز۹۸ با همکاری شهرداری منطقه ۴، گفت: در یک بخش از این جشنواره تعدادی فضای نمایشگاهی به آداب و رسوم مردم فارس از قومیت‌های مختلف اختصاص یافت و بخش دیگر شامل غرفه‌های صنایع دستی و سوغات و محصولات فرهنگی و کتاب بود و در طول جشنواره ۱۰ ویژه برنامه فرهنگی و هنری اجرا شد که رویکرد آن مبتنی بر معرفی شهر و داشته‌های گردشگری فرهنگی و مذهبی و ایجاد فضای شاد و مفرح برای گردشگران و شهروندان که به صورت عصرگاهی و شبانگاهی نیز اجرا شد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به فعالیت ایستگاه‌ها و دوچرخه‌های از من بپرس در راستای ارائه اطلاعات گردشگری به میهمانان نوروزی اشاره و بیان کرد: این مدیریت در ۱۶ نقطه پر تردد گردشگری شامل حافظیه، سعدیه، عفیف‌آباد، ارگ کریمخان، شاهچراغ(ع)، مبادی ورودی شهر، پایانه های امیرکبیر، شهید کاراندیش، مدرس، راه آهن، کمپ زیباشهر، کمپ باغ جنّت، ایستگاه‌های اطلاع رسانی راه‌اندازی کرد که از تاریخ ۲۹ اسفندماه سال گذشته لغایت ۱۳ فروردین ماه سال جاری راهنمایان مجرب شیرازشناس در سه شیفت ۶ ساعته از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۴ مشغول به ارائه اطلاعات گردشگری به صورت شفاهی و مکتوب شامل بروشور، تراکت، نقشه و کتابچه راهنمای گردشگری به میهمانان نوروزی بوده‌اند.
گشتاسبی‌راد با تاکید بر اینکه یکی از اهداف این کار معرفی کم شناخته‌های شیراز در حوزه گردشگری، معرفی ایستگاه‌های اتوبوس، مترو ، پارکینگ و غیره بوده است، تصریح کرد: در بخش دوچرخه‌های از من بپرس نیز تعداد ۳۰ راهنمای گردشگری و شیرازشناس در ۴ محور گردشگری شهر شیراز شامل محور دروازه قرآن به حافظیه، محور سعدیه به حافظیه، محور زندیه و محور حرم مطهر شاهچراغ (ع) به خیابان طالقانی تا نارنجستان قوام مشغول به ارائه خدمات به مسافرین نوروزی به صورت شفاهی و مکتوب در ایام نوروز از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ بودند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز با بیان اینکه نمایشگاه خوراک و صنایع دستی در مجتمع گردشگری خرم‌شکوه بعد از پلیس راه فسا از تاریخ ۲۸ اسفندماه ۹۷ لغایت ۱۶ فروردین ۹۸ از ساعت ۹ صبح تا ۲۳ شب برگزار شد، عنوان کرد: در کنار آن روزانه بیش از ۴ ساعت برنامه فرهنگی هنری نیز اجرا شد که این برنامه با همکاری شهرداری منطقه ۷ برگزار شد.
گشتاسبی‌راد با بیان اینکه در محور حافظیه نیز با همکاری شهرداری منطقه سه گذر هنری حافظیه برپا شد، گفت: در این گذر برنامه‌های متنوع فرهنگی ادبی هنری اجرا شد و با توجه به جایگاه ادبی و فرهنگی و هنری، نگاه ویژه‌ای به ادبیات شد و با توجه به اینکه محور حافظیه محور خاصی است که می‌طلبد حوزه ادبیات در آن نمود بیشتری داشته باشد، در چند سکو برنامه‌های مختلف در زمان مشخص برگزار شد که این برنامه‌ها از یکم تا ۱۵ فروردین ماه تحت عنوان شیراز از گل بهترو ادامه داشت و روزانه بیش از ۸ ساعت برنامه فرهنگی و هنری و ادبی اجرا شد
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز تصریح کرد: برخی از برنامه‌ها به دلایل مختلف از جمله ایام شهادت‌ معصومین (ع)، عزای عمومی، بارندگی و سیل برگزار نشد و یا تاریخ و نحوه اجرای آن تغییر یافت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات