خاموشی چاهها موجب صرفه جویی ۷۵.۸ میلیون مترمکعب آب در یزد شد

مدیرحفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد در کمیته راهبری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی اظهار داشت:حجم صرفه جویی آب استان در سال ۹۷ و در طرح خاموشی چاههای کشاورزی ۷۵.۸ میلیون مترمکعب بوده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، کمیته راهبری و اطلاع رسانی طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، روز چهارشنبه ۲۱ فروردین با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت و اعضای این کمیته برگزار شد.

مدیرحفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از پیشرفت طرح های احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی استان گفت : در سال ۹۷ ، تقویت و استقرار گروههای گشت و بازرسی استان در دستور کار قرار گرفت و توانستیم تعداد ۶۵ چاه غیرمجاز رامسدود، پر و مسلوب المنفعه نماییم که حجم آب صرفه جویی شده از این محل ۲.۲ میلیون متر مکعب در سال است.

سعید ابراهیمی با اشاره به اینکه در تعیین تکلیف چاههای حفر شده قبل از سال ۸۵ به صد درصد اهداف تعیین شده رسیده ایم ، افزود: در سال ۹۷ تعداد ۳۰۷ حلقه چاه محفوره تعیین تکلیف شد و ۱۳۴ حلقه چاه نیز به دستگاه کنتور حجمی مجهز شدند.

وی تصریح کرد: حجم صرفه جویی در آب در اثرکاهش منصوبات ۰.۹۵ میلیون مترمکعب و بر اثرخاموشی زمستانه چاههای کشاورزی ۷۵.۸ بوده است.

ابراهیمی در خصوص فرآیند تعدیل پروانه ها و صدور پروانه نهایی نیز اظهار کرد: در سال ۹۷ تعداد ۷۲۰ پروانه بهره برداری چاه کشاورزی اصلاح، تعدیل و پروانه نهایی صادر شده است.

وی در پایان تقویت آبخوان از طریق اجرا و تکمیل طرح های تغذیه مصنوعی و پخش سیلاب و استقرار الگوی مدیریت مشارکتی منابع آب زیرزمینی را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای طرح تعادل بخشی در استان در سال ۹۷ عنوان کرد.

گفتنی است بررسی اعتبارات طرح های تعیین شده در سال جدید از دیگر موارد مطرح شده در جلسه بود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای یزد

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای یزد

    شركت آب منطقه‌ای یزد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات