اولویت اول مجموعه شهرداری پس از وقوع حادثه سیل خدمت رسانی بود

اولویت اول مجموعه شهرداری پس از وقوع حادثه سیل خدمت رسانی بود


شهردار شیراز گفت: پس از وقوع حادثه سیل اولویت اول مجموعه شهرداری خدمت رسانی و یاری به شهروندان و مسافران بود و درخصوص علل وقوع این حادثه و ابعاد مختلف آن باید کارشناسان و متخصصین ساعت ها و روزها وقت صرف کنند و تنها پس از بررسی های دقیق و فنی اظهارنظر کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور در نخستین جلسه شورای اداری این نهاد ضمن اشاره به اینکه برخی از افراد با وجود شناخت از مشکلات شهر و محدودیت هایش در خصوص علل و ابعاد حادثه سیل قضاوت زودهنگام کردند، گفت: طبق نظر متخصصان شدت و میزان بارش باران طی مدت زمانی کوتاه در روز پنجم فروردین ماه طی دوره ۲۰۰ سال اخیر در شیراز بی سابقه بوده و این حجم بالای بارش با شیب زیاد حوزه دروازه قرآن وارد شهر شده است.
شهردار شیراز تاکید کرد: هنگام وقوع حادثه سیل دبی آب ورودی به دروازه قرآن حدود ۸ برابر دبی کانال تعبیه شده در این محل بود و نباید این مساله را ساده و سطحی تحلیل کرد.
مهندس اسکندرپور در نخستین جلسه شورای اداری شهرداری شیراز اضافه کرد: وقوع حادثه سیل ما را به این نتیجه می رساند که باید شیراز را بیش از این در مقابل سیل تاب آور کنیم و در این راستا ضروری است نهادهای متولی و سیاست گذار طرح های متناسب با این شرایط را ارائه دهند تا طرح های اجرایی مرتبط با شهرداری را این نهاد و بخش های مربوط به حریم شهر را سایر دستگاه های متولی اجرا کنند.
وی با بیان اینکه ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، هلال احمر، گروههای مردم نهاد و ... همراه شهرداری در روزهای پس از حادثه سیل کنار یکدیگر به مردم خدمت رسانی کردند، افزود: پس از وقوع حادثه سیل مردم شیرازدر سطح ملی و جهانی ثابت کردند که به درستی شایسته لقب پایتخت فرهنگی ایران زمین هستند و این وظیفه خدمت رسانی به شهروندان این کلانشهر را سنگین تر می کند.
شهردار شیراز ضمن یادآوری اینکه نوروز زیبای ۹۸ اگرچه با سختی شروع شد، اما از این شرایط عبور خواهیم کرد، گفت: من به شهروندان با انرژی، اطمینان و امید می گویم که با همت بیشتر مجموعه شهرداری، سال خوبی را برای شهر رقم خواهیم زد و با برنامه ریزی های صورت گرفته علاوه بر تکمیل پروژه های نیمه تمام، ۱۰ پروژه شاخص را اجرا و افتتاح می کنیم.
مهندس اسکندرپور در جمع مدیران شهرداری شیراز با اعلام برخی از برنامه های پیش روی این نهاد در سال جاری گفت: پروژه های شاخص و جدید شهرداری در حوزه های مختلف از جمله بهبود منظر شهری، زیباسازی و تحقق رویکرد انسان محوری است. همچنین تلاش داریم ایستگاه وکیل واقع در خط یک قطار شهری در هفته دولت به بهره برداری و تا دهه فجر نیز حفاری خط دو به اتمام برسد. همچنین به موازات حفاری باید ریل گذاری خط دو نیز انجام شود تا این خط را ظرف مدت سه سال به بهره برداری برسانیم.
وی اضافه کرد: سال ۹۷ با افتتاح سه پروژه کلان شهری و ثبت رکورد درآمدی برای شهرداری شیراز به اتمام رسید و این نتیجه همت و تلاش کلیه مجموعه شهرداری بود. این همت و تلاش باید در سال ۹۸ نیز با جدیت افزون تری دنبال شود.
شهردار شیراز ضمن تاکید بر لزوم بهبود وضعیت آسفالت معابر در سال جدید گفت: با توجه به شدت بارش ها، آسفالت برخی از معابر دچار مشکل شده است، از این رو شهرداران مناطق ۱۱ گانه باید به بهبود آسفالت معابر توجه ویژه کنند و با راه اندازی نهضت آسفالت در سه ماهه نخست امسال مشکلات معابر را رفع کنند تا شاهد رضایت بیشتر شهروندان باشیم.
شهردار شیراز ضمن محکوم کردن اقدام اخیر دولت آمریکا علیه سپاه پاسداران گفت: امروز به عنوان مجموعه شهرداری اعلام می کنیم که همه ما پاسدار و همراه با برادران عزیز سپاه در کنار مردم و ملت ایران هستیم. هنگامی که دولت آمریکا، علیه سپاه پاسداران اقدام می کند، در واقع ملت ایران را نشانه گرفته چون مجموعه سپاه پاسداران متعلق به همه مردم ایران است و در همه صحنه ها کنار ملت بوده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات