با حضوراستاندار آذربایجان غربی اقدامات مهم شرکت آب منطقه ای...

با حضوراستاندار آذربایجان غربی اقدامات مهم شرکت آب منطقه ای...

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان استانی عضو ستاد احیای دریاچه ارومیه، از آخرین وضعیت این دریاچه بازدید نمود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی، در این دیدار مهندس کیومرث دانشجو مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ، گزارشی از اقدامات مهم این شرکت در قالب مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه و مدریت بحران سیل را تشریح نمود.

مهندس دانشجو گفت: از سال ۱۳۹۳ تاکنون دولت برای احیا دریاچه ارومیه و لایروبی انهار ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به این سازمان تخصیص داده است که متناسب با این اعتبارات ۱۱۳ کیلومتر از رودخانه های اصلی منتهی به دریاچه ارومیه و۲۹۰ کیلومتر از انهار لایروبی شده اند.

وی افزود از اعتبارات شرکت نیز عملیات لایروبی ۱۰۵ کیلومتر از رودخانه ها و ۲۵۴ کیلومتر از انهارانجام یافته است.

مهندس دانشجو اقدامات بعمل آمده از سوی این شرکت در بحث لایروبی ها را طی پنج سال گذشته بسیار ارزنده و مهم برشمرد و اجرای این حجم وسیع از عملیات را مرهون تلاشهای استانی، ستاد احیای دریاچه ارومیه، کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه و حمایت های مقامات استانی بویژه  مقام عالی استان دانست.

وی هچنین ۷۰ مورد سردهنه سازی و بازسازی تاسیسات مهم آبی استان را از جمله اقدامات مهم این شرکت برای تسهیل انتقال آب به دریاچه ارومیه برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با بیان اینکه در فروردین ماه سال جاری ۵۶۰ میلیون متر مکعب آب از سدهای استان به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است تصریح کرد: در راستای احیای دریاچه ارومیه از سال ۱۳۹۳ تاکنون سه میلیارد و۶۰۰ میلیون متر مکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است که از این میزان، یک میلیاردو ۱۶۰ میلیون متر مکعب مربوط به سال آبی ۹۸-۹۷ می باشد.

مهندس دانشجو در ادامه با شاره به بارشهای سیل آسا و مخرب اخیر در کشور به تشریح اقدامات مهم انجام شده در راستای مدیریت سیل در استان پرداخت.

وی گفت: با اقدامات بموقع وسریع مدیریت بحران استان و تاکیدات استاندار آذربایجان غربی مبنی بر هماهنگی کامل فرمانداری ها با شرکت آب منطقه ای، اقدامات وسیع و گسترده ای در سطح استان برای مقابله با سیلابها در نقاط حادثه خیز به عمل آمد که  می توان به لایروبی ۷۴ کیلومتر از رودخانه های استان در نقاط آسیب پذیر در طی ۱۰ روز اول سال جاری اشاره نمود که نتیجه این اقدامات و مدیریت منسجم باعث جلوگیری از بروز سیلاب و آسیب رسانی به زیر ساختهای مهم و تاسیسات در شهرستانهای  ارومیه،  مهاباد، میاندوآب، شاهین دژ، نقده، بوکان و سلماس گردید.

این گزارش می افزاید در ادامه این برنامه مدیران دستگاههای اجرایی عضو ستاد احیای دریاچه ارومیه به تشریح اقدامات حوزه کاری مربوطه در راستای احیای دریاچه ارومیه پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات