اهمیت و جایگاه بسیار بالای ارومیه برای ترکیه/قدمت کنسولگری ترکیه در ارومیه به ۱۵۰ سال می رسد

اهمیت و جایگاه بسیار بالای ارومیه برای ترکیه/قدمت کنسولگری ترکیه در ارومیه به ۱۵۰ سال می رسد

سفیر جمهوری ترکیه در ایران  بر اهمیت و جایگاه بسیار بالای ارومیه برای ترکیه تاکید کرد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، سفیر و هیئت دیپلماتیک جمهوری ترکیه در ایران با شهردار ارومیه دیدار و تبادل نظر کردند.

در این دیدار دریا اورس سفیر جمهوری ترکیه در ایران با اشاره به روابط بسیار خوب بین ایران و ترکیه خواستار گسترش هرچه بیشتر روابط بین شهرهای این دو کشور شد.

وی افزود: از دیدار شهردار ارومیه بسیار خرسندیم چرا که این شهر هم مرز با کشورمان، از اهمیت بسیار بالا و جایگاه ویژه ای برای ترکیه برخوردار است.

سفیر جمهوری ترکیه در ایران گفت:  سابقه کنسولگری ترکیه در ایران به ۱۵۰ سال پیش برمی گردد.

اورس ادامه داد: ما در کنار یکدیگر کارهای بسیار خوبی را می توانیم به سرانجام برسانیم و امیدواریم که روابط بین شهرداری های دو کشور خارج از مسائل سیاسی و دیپلماتیک گسترش یابد.

وی تصریح کرد: هرچقدر روابط بین شهرهای مرزی گسترش یابد از لحاظ اقتصادی و همچنین امنیتی شاهد بهبود شرایط در منطقه خواهیم بود که به نفع دو کشور است و در این راستا باید همکاری های دوجانبه شکل بگیرد.

اورس تاکید کرد: در هنگام گشت و گذار چند ساعته برای شناخت ارومیه، آن را شهری بسیار زیبا، تمیز و منظم دیدم و برای این کار به مجموعه شهردار و شهرداری ارومیه تبریک می گویم و امیدوارم باز امور شهرداری اینچنین خوب پیش برود.

سفیر ترکیه در ایران خاطرنشان کرد: باید توانمندی های ارومیه در ترکیه معرفی شوند و تبلیغ هایی از گنجینه های تاریخی و گردشگری ارومیه در شهرهای ترکیه و به ویژه شهرهای مرزی داشته و همچنین تبلیغ شهرهای ترکیه را نیز در ارومیه را نیز شاهد باشیم.

اورس یادآور شد: امیدوارم این دیدار در شرایطی که ترکیه و ایران هر دو در دوران سختی بسر می برند و تحت فشارهای منطقه ای و بین المللی هستند، سرآغاز خوبی برای روابط حسنه شهرهای مرزی دو کشور باشد.

سفیر ترکیه در این دیدار از شهردار ارومیه جهت دیدار و بازدید از سفارت ترکیه در تهران دعوت به عمل آورد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات