تاسیسات آبرسانی خرمشهر از سیلاب در امان ماند/ آب سالم و بهداشتی طبق برنامه تولید می‌شود

تاسیسات آبرسانی خرمشهر از سیلاب در امان ماند/ آب سالم و بهداشتی طبق برنامه تولید می‌شود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "غلامرضا پورجلالی" با بیان اینکه آب آشامیدنی سالم و کاملا بهداشتی در شهرستان خرمشهر حتی در بحرانی‌ترین شرایط تولید می‌شود، گفت: اصلی‌ترین وظیفه امور آبفای خرمشهر تامین آب شرب سالم و بهداشتی در هر شرایط است.
وی یکی از اصلی‌ترین پارامترهای کنترل بهداشت آب را میزان کلر مانده در شبکه شهری بیان کرد و گفت: آب آشامیدنی به‌صورت ساعتی و روزانه توسط امور کیفی آب و فاضلاب خرمشهر و دستگاه‌های نظارتی همچون شبکه بهداشت و درمان این شهر کنترل و پایش می‌شود.
پورجلالی افزود: در صورت بروز کوچک‌ترین مشکل در زمینه بهداشت آب، قطعا این اداره و شبکه بهداشت خرمشهر از ادامه تولید و پمپاژ آب جلوگیری می‌کند.
مدیر اداره آب و فاضلاب خرمشهر، میزان تولید آب در تاسیسات آبرسانی این شهرستان را ۹۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز عنوان کرد و گفت: در شرایط سیلابی اخیر کیفیت آب خروجی در تصفیه‌خانه طرح جامع شهدای آبفای خرمشهر با استاندارد کامل در حال تولید بوده و با وجود کدورت بالای آب خط غدیر و کانال مارد، یگان‌های تصفیه‌خانه این شهر کدورت را کنترل کرده و پس از انجام مراحل کنترل کیفی در شبکه آب پمپاژ می‌شود.
پورجلالی هرگونه شایعه مبنی بر آلوده بودن منابع آبی این شهرستان را تکذیب کرد و افزود: هرگونه شایعه منوط بر آلوده بودن منابع آب ورودی و خروجی تاسیسات آبرسانی خرمشهر صحت ندارد و از شهروندان خرمشهری تقاضا داریم به شایعات فضای مجازی در این رابطه توجه نکنند.
مدیر اداره آب و فاضلاب خرمشهر از اعزام گروه فنی و عملیاتی آبفای خرمشهر برای کنترل بحران فاضلاب در منطقه غرب اهواز خبر داد و اظهار کرد: گروه فنی و عملیاتی خرمشهر برای کنترل بحران فاضلاب اهواز به آن شهر اعزام شده است.
شهرستان خرمشهر ۳۷ هزار مشترک آب دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات