کشف اجزاء و لاشه دو راس کل و بز وحشی در مشهد

کشف اجزاء و لاشه دو راس کل و بز وحشی در مشهد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از کشف اجزاء و لاشه دوراس کل و بز وحشی در مشهد خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، ابوالفضل شعبانی افزود: پیرو گزارشات معتبر دریافتی مبنی بر شکار جانوران وحشی در ارتفاعات  منطقه حفاظت شده هزارمسجد و اختفای اجزای آنها در منازلی در مشهد مقدس، موضوع دردست بررسی قرارگرفت.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت  محیط زیست پس از تحقیقات میدانی و اطمینان از صحت موضوع با دریافت مجوز ورود و با همراهی کارشناسان حقوقی ،منازل متخلفان را بازرسی کردند.

وی به کشف اجزاء یک راس پازن(کل وحشی) از یکی از منازل و حدود ۲ کیلو گرم گوشت یک راس پازن (کل وحشی) دیگر اشاره کرد و افزود :برای متخلفین در محل صورتمجلس تخلف تنظیم و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند .

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد:به استناد ماده ۱۲ قانون شکار و صید  هر کس مرتکب شکار و صید  غیر مجاز در مناطق حفاظت شده کند به مجازات حبس از سه ماه تا سه سال  و یا به جزای نقدی محکوم می شود.

وی همچنین گفت: متخلفین بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست درازای شکار ۲ راس کل و بز وحشی باید مبلغ  ۲۰۰ میلیون رسال به حساب جرایم شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست واریز کنند.

گفتنی است با توجه به ممنوعیت شکار و صید ،همه می توانند تخلفات شکار و صید را به حفاظت محیط زیست استان به شماره های ۱۵۴۰-۰۹۱۵۹۰۵۵۹۷۰ فرمانده یگان حفاظت استان گزارش دهند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات