کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست (HSE )، در...

کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست (HSE) ، به همت رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان و با شرکت کارشناسان در سالن اجتماعات خلیج فارس شرکت آب منطقه ای زنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، مهندس گرانمایه، رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل این شرکت با اشاره به‌ضرورت آموزش اصول ایمنی و نکات مربوط به بهداشت و سلامت محیط کار در ستاد، امور منابع آب شهرستانهای تابعه و کارگاه‌های سدهای استان اظهار داشت: در این دوره آموزشی یک‌روزه، مباحث ایمنی و استاندارهای لازم در خصوص بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست باهدف آشنایی و ارتقای سطح اطلاعات کارکنان و پرسنل کارگاه‌ها جهت استقرار نظام( HSE )در این شرکت ارائه شد.

مهندس گرانمایه افزود: در بحث HSE سه مقوله بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست مطرح می‌باشد که به دلیل پیوستگی و در هم تنیدگی این مقوله‌ها و به‌منظور یکپارچه کردن و رسیدن به دید منطقی و فراگیر در این زمینه، نظام واحدی به نام HSE تشکیل‌شده است.

وی با تاکید بر اینکه نظام مدیریت یکپارچه HSE با ایجاد بستر فرهنگی خلاق و پویا، به بیان تاثیر متقابل عوامل بهداشت، ایمنی و محیط زیست پرداخته است، تشریح کرد: از این طریق می‌توان نواقص، مخاطرات بالقوه، حوادث و مشکلات را به‌طور نظام‌مند مورد ارزیابی قرار داده و روش‌های مبتنی بر پیشگیری را ارائه داد.

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان بابیان اینکه هر فرد در محیط کار وظیفه رعایت نکات ایمنی را بر عهده دارد، یادآور شد: حفظ ایمنی در محیط کار، علاوه بر حفظ سلامت فردی و گروهی، از بروز لطمات مالی نیز جلوگیری می‌کند.

مهندس گرانمایه تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی ، به مباحثی چون آشنایی با مفاهیم HSE ، تاریخچه HSE در ایران، بررسی هزینه‌های حوادث، روش‌های کنترل ریسک در شرکت و کارگاههای تابعه، معرفی مقدماتی مدل حوادث، مجموعه قوانین و مقررات ایمنی ، دستورالعمل اجرایی استاندارد، آیین‌نامه‌های حفاظتی مواد خطرناک، قابل اشتعال و انفجار، آشنایی با موارد ایمنی و برق، حریق و ایمنی حریق، شرایط اضطراری پزشکی، ایمنی کار با مواد شیمیایی و مدیریت پسماند پرداخته شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای زنجان

    شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات