اثربخشی اقدامات پیشگیرانه توزیع برق خراسان جنوبی در ...

معاون بهره برداری ودیسپاچینگ شرکت توزیع برق خراسان جنوبی در گفت و گو با پایگاه خبری توانیر از جمله اقدامات پیشگیرانه این شرکت که ۳ روز قبل از وقوع سیل اغاز شد را خاکریزی و تقویت استحکام پایه های برق در مسیری به طول ۳۰ کیلومتر و ایجاد سیل بند و مسدود سازی مسیر سیل در۶ پست زمینی ۲۰ کیلوولت با استفاده از کیسه های شن عنوان کرد که یک پست ۱۳۲ کیلو ولت نیز با همکاری شرکت برق منطقه ای از همین طریق ایمن سازی شد.

مهندس منصوریان با اشاره به اثربخشی اقدامات این شرکت در جلوگیری از آبگرفتگی و تخریب تاسیسات شبکه توزیع به ویژه در مناطقی که شبکه در نزدیکی رودخانه قرار گرفته، اظهار داشت: سیل دیروز به رغم اقدامات پیشگیرانه، در برخی نقاط به ویژه مسیرهای روستایی با سقوط شبکه از جمله سقوط همزمان ۵ پایه در مناطق روستایی شهرستان سربیشه همراه بود که با تلاش همکاران و بازگشایی مسیر دسترسی، برق سه روستای حادثه دیده مجددا وصل شد.

وی افزود: در شهرستان طبس نیز در پی سقوط ۱۱ پایه، برق ۳۰ روستا قطع شد که با تلاش همکاران و با انجام مانور در شبکه ،۲۵ روستا طی کمتر از ۱ ساعت برقدار و مشکل قطعی برق ۵ روستای باقیمانده نیز با استفاده از دیزل ژنراتور امروز صبح (۲۶ فروردین) برطرف شد.

مهندس منصوریان به تلاش همکاران این شرکت برای تعویض پایه های آسیب دیده و بازگرداندن شبکه به شرایط عادی اشاره کرد که همچنان این تلاشها ادامه دارد.

وی افزود: به رغم بارش صد میلیمتری باران در روز گذشته، خاموشی عمده ای اتفاق نیافتاده و وضعیت مناطق تحت پوشش این شرکت تحت کنترل و نظارت قرار دارد.

مهندس منصوریان گفت: حدود صد نفر از همکاران این شرکت در قالب ۳۳ اکیپ به همراه ۲۰ اکیپ از شرکتهای پیمانکاری در آمادگی کامل قرار دارند و امیدواریم با توجه به تداوم بارشها و شدت گرفتن آن در برخی مناطق از جمله شهرستان بیرجند، شرایط پایدار شبکه تداوم یابد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات